loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازتاب انقلاب اسلامی بر شیعیان لبنان

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22983 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران درقرن بیستم، به عنوان نقطه عطف در تاریخ تحولات سیاسی - اجتماعی جهان اسلام، سرمنشاء تحولات عظیمی در جهان و منطقه بوده است. انقلاب اسلامی با تشدید اسلام خواهی از طریق ترویج اسلام سیاسی، بسیاری از مسلمانان جهان را در مسیر بازیابی هویت خویش قرار داد.

کتاب بازتاب انقلاب اسلامی بر شیعیان لبنان، حاصل تحقیقی است که نگارنده در آن وجوه گسترش و بازتاب انقلاب اسلامی بر دیگر مناطق جهان، به خصوص تأثیر انقلاب اسلامی بر شیعیان لبنان را مورد بررسی قرار داده است. در این بررسی ضمن معرفی اجمالی جغرافیای طبیعی و انسانی لبنان و ادیان و اقوام آن، تحلیل گسترده ای در مورد جایگاه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شیعیان آنجا، موانع تأثیرپذیری شیعیان لبنان از انقلاب اسلامی ایران و فرآیند تأثیرپذیری شیعیان لبنان از انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته است. در پایان کتاب بازتاب انقلاب اسلامی بر شیعیان لبنان، نمایه اشخاص و اماکن به ترتیب حروف الفبا و تصاویری از هویت تاریخی لبنان ضمیمه شده است.

این کتاب یکی از وجوه گسترش و بازتاب انقلاب اسلامی بر دیگر مناطق جهان، یعنی موضوع مهم تأثیر انقلاب اسلامی بر شیعیان لبنان را مورد بررسی قرار داده است مولف سیدمهدی طاهری، در نگارش این کتاب از روش تطبیقی تاریخی و مقایسه ای استفاده کرده و بر مبنای آن، ابتدا به بررسی وضعیت جامعه لبنان بالخصوص شیعیان لبنان تا قبل از انقلاب اسلامی در تمام عرصه ها پرداخته است تا بتوان با درک این وضعیت، به میزان تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران بر آن ها شناخت یافت و به ابعاد بازتاب انقلاب اسلامی در میان شیعیان و موانع تأثیرگذاری این انقلاب بر آن ها پرداخت.

خوانندگان این اثر، افزون بر آشنایی اجمالی با جغرافیای طبیعی و انسانی لبنان و ادیان و اقوام آن، آشنایی مفیدی با شیعیان لبنان و سیر تحولات و نقش آفرینی آن ها در آن منطقه و تأثیر انقلاب اسلامی بر این فرایند آشنا می شوند.

دغدغه اصلی مولف در نگارش کتاب بازتاب انقلاب اسلامی بر شیعیان لبنان، بررسی این موضوع بوده است که انقلاب اسلامی ایران چه تأثیرات موفقیت آمیزی در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در میان شیعیان لبنان داشته و با چه موانعی در این زمینه ها روبه رو بوده است؟ کتاب بازتاب انقلاب اسلامی بر شیعیان لبنان، نوشته سید مهدی طاهری است و در انتشارات سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما