loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نبوت

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23242 10003022
80,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در بحث نبوت کتابی است جامع با بیانی رسا و بسیار ساده از شهید محراب آیت الله دستغیب، نخست از روی دلیل عقل ثابت می کند که بشر چون مدنی الطبع است و خواهی نخواهی اجتماعی است، نیاز به مقرراتی دارد تا در موارد اصطکاک منافع طبق آن مقررات عمل شود و از حیث معنویت نیز هر فردی نیاز به راهنما داشته تا بتواند به سعادت ابدیش برسد؛ سپس با ذکر مثالی نتیجه می گیرد که قانونگذار باید حتما محیط بر مصالح و مفاسد امور در همه دوره ها و برای همه جاها باشد. از این گذشته باید بی غرض بوده و قوه مجریه نیز داشته باشد و راستی در قانون الهی هر فرد معتقدی ملزم است در تنهایی یا جمع آن را اجراء نماید. سپس لزوم عصمت را در انبیاء یادآور می شود، نه تنها عصمت از گناه بلکه از سهو و خطا و اشتباه، آنگاه برتری انبیاء نسبت به زیردستانشان را یادآور می شود.
ادعای مدعی نبوت باید با عقل سازگار باشد و از معجرات موقت و باقی سخن می رود و علوم مختلف در قرآن مجید را با ذکر نمونه هائی از طب و هیئت وفقه و اخلاق و خبرهای غیبی آن، معجزه بودن قرآن را از جهات مختلف بیان می نماید. از سه سوره تبت و کوثر و روم و خبرهای غیبی که در آنهاست، از آب دهان پیغمبر و معجزات زبان محمد (ص) و استجابت دعاهایش سخن ها می گوید و محمد (ص) را گواه بر علم و قدرت خداوندی و صفات کمالیه اش را مظهر صفات خداوندی می داند از عفوش داستان ها نقل می کند.
در بخش دیگر از این کتاب هدف از بعثت انبیاء را بحث می کند که با استشهاد به آیات قرآن تکامل انسانیت و
حیات حقیقی را منظور از بعثت می شمارد، آنگاه با بیانی شیرین اقسام حیات نباتی و حیوانی و انسانی را تشریح می کند و حیات انسانی را نتیجه نور معرفت می داند و برای تنوع در مطالب از داستان های متعدد شاهد می آورد.
در آخرین بحث، از نشانه های اقسام حیات سخن می گوید و اهمیت حیات انسانی را یادآور می شود و روشن می کند که موت حیوانی مهم نیست، بلکه مرگ دل مهم است و قرآن می فرماید: تا زنده را بترسانی نه مرده و تو نمی توانی به مرده بشنوائی و بالجمله خواننده را تحریک می کند تا به دنبال سبب حیات انسانی بر آید و آن را در ارتباط با آل محمد (ص) می شناساند. از حقوق پدر روحانی یعنی محمد و علی سخن می گوید و آن را بیش از حقوق پدر جسمانی می داند و خواننده را تشویق می کند در قلعه محکم ولایت در آید و به ندای خواننده الهی پاسخ مثبت دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما