loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسشها و پاسخها

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23261 10003022
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب دارای پرسش و پاسخ از معارف اسلامی است که از آنها می توان به پرسش هایی در رابطه با نخستین دعوت پیغمبران و اولین برنامه مکتب های الهی چیست؟ آیا معرفت عقلی ابتدایی به وجود پروردگار کافی است؟ آیا توحید مراتبی دارد؟ توحید صفاتی به چه معناست؟ در برخی از دعاها معصومین علیهم السلام از خداوند طلب مغفرت کرده اند، مگر آنان نیز گناه می کنند؟ و معجزه چیست؟» اشاره کرد.

«مراتب توبه کدام است؟ معنای حکمت چیست؟ در تاریخ اسلام فتح مبین یا الفتح به کدام فتح گفته می شود؟ فرزند کافر حضرت نوح علیه السلام چه نام داشت؟ تواتر به چه معناست؟ عصمت به چه چیز شناخته می شود؟ معاد به چه معناست؟ حقیقت مرگ چیست؟ و هنگام قبض روح ملک الموت به چه شکلی ظاهر می شود؟»از دیگر پرسش هایی که در این کتاب آمده است.

به پرسش هایی همچون «نام دو ملک مأمور و سؤال کننده در قبر چیست؟ چه چیزهایی موجب فشار قبر می شود؟ امواتی که روحشان به وادی السلام می رود پس رفتن به سر قبر آنان چه معنا دارد؟ ما معتقدیم امام معصوم علیه السلام همه جا هست پس زیارت قبر آنان چه معنا دارد؟ سخن چین و نمام چگونه وارد صحرای محشر می شود؟ و عالم بی عمل چگونه محشور می شود؟» نیز در این کتاب پاسخ گفته شده است.

در این کتاب به این پرسش که درخواست های شیطان از خداوند پس از رانده شدن چه بود، چنین پاسخ داده شده: «شیطان بعد از کبر ورزیدن و سجده نکردن به آدم و رانده شدن از عالم اعلا، درخواست کرد که پروردگارا در برابر آن شش هزار سال عبادت به من چه عنایتی می فرمایی؟ ندا رسید: غیر از جزای آخرتی، هر چه بخواهی به تو داده می شود. این جا بود که سه حاجت از خداوند طلبید...»

جواب سؤال (در دوزخ چند قسم آب وجود دارد) را در این کتاب چنین می خوانیم: «آنچه در قرآن مجید ذکر شده، آب های دوزخ عبارتند از: غساق، غسلین، مهل، حمیم و صدید. حمیم در نهایت درجه جوشش است. و به تعبیری که در روایت رسیده، اگر یک قطره اش روی کوه ها ریخته شود، تا هفت طبقه را آتش می زند، وقتی نزدیک لب می آید، گوشتهای صورت، می گدازد و می ریزد و هنگامی که داخل جوف بدن شد، احشا و امعا را قطعه قطعه می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما