loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحلیل جمعیت شناختی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23440 10003022
15,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هدف اولیه از تألیف کتاب حاضر، تهیه مطالبی برای دو واحد درس «روش تحلیل جمعیت» در رشته کارشناسی جغرافیا بوده است. گذشت زمان نشان داد که این کتاب نه تنها در دوره های کارشناسی، بلکه در دوره های بالاتر نیز مورد استفاده گسترده دانشجویان و محققان جمعیت شناسی و سایر رشته های علوم اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، شهرسازی و برنامه ریزی قرار گرفته و فصل های عمده آن از مهم ترین منابع درسی سطوح مختلف این گروه از آموزش عالی است، به گونه ای که به جرئت می توان گفت که در کشور ما تاکنون هیچ کتابی در زمینه تحلیل جمعیت شناسی، چنین اقبالی پیدا نکرده و جایگاهی این چنین نیافته است. گرچه این امر پاداش شایسته ای به زحمات چندین ده ساله مؤلف در زمینه تحقیق، آموزش و تألیف جمعیت شناسی است، اما شایسته تر از آن نقشی است که این کتاب در پر بار ساختن شناخت و تحلیل جمعیت داشته و نگرش های سطحی را به شناخت های عمقی و جامع سوق داده است.

کتاب حاضر، شامل سه بخش با عناوین «کلیات»، «رویدادهای جمعیتی» و «مدل ها و پیش بینی های جمعیتی» می باشد که مطالب را در قالب 9 فصل با عنوان های «شرح مطالب کلی تحلیل جمعیت»، «تحلیل جمعیت، بازسازی و مقایسه داده ها»، «شناخت و تبیین مرگ و میر»، «جدول ها، الگو ها و مدل های مرگ و میر»، «ازدواج و زناشویی»، «باروری»، «مهاجرت»، «مدل های ساخت و تحلیل جمعیت» و «پیش بینی های جمعیتی و روش های مختلف با آن» بازگو نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما