loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ویژگیهای جامعه قرآنی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23499 10003022
60,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مؤلف در کتاب حاضر به بررسی مطالبی از قبیل: ایمان، وجوب پیروی از شریعت و قانون الهی، عدالت اجتماعی، استقلال، آزادی، مشورت از منظر وحی، مشورت پیامبر(ص) با مؤمنان، اعتدال در امر دین و عبادت، مبنا و خاستگاه تعاون و همیاری در قرآن، اخوت و برادری، مساوات و برابری، وحدت و همبستگی، تعالیم وحدت آفرین قرآن و سنت رسول خدا(ص)، تقوا پیشگی، جایگاه حق مداری و حق پرستی در قرآن، عناصر مسئولیت آفرین در فرهنگ قرآن، جامعه اخلاقی، حجاب و پوشش، حلال خواری و سلامت اقتصادی، دشمن و تکلیف اعضای جامعه قرآنی، وفای به تعهدات و وعده ها از اوصاف پیامبران(ص) و... پرداخته است.

این نوشته در واقع پاسخی منطقی به شبهات و اتهامات بی دلیل، درباره برخی از اندیشه های اسلامی و تعالیم قرآنی است که از جمله آن ها می توان به مسئله جدایی دین از سیاست، معیشت، مسائل اجتماعی و محدود بودن قلمرو تعالیم اسلام و قرآن به یک سلسله مسائل عقیدتی؛ اخلاقی و امور فردی و اخروی اشاره کرد که از سوی برخی از مسلمانان ناآگاه و دوستان ناآشنا با اهداف و مقاصد دین و عمق تعالیم اسلامی و قرآنی و یا از جانب دشمنان کینه جو، مطرح می شود.

در مقدمه این نوشتار آمده است: تاریخ اسلام، گواه است که بعثت پیامبر اسلام(ص) دو دوره متفاوت، ولی هماهنگ را سپری کرده است. از آن جا که نزول وحی و آیات قرآن، تدریجی و متناسب با شرایط و مقتضیات بعثت و همراه با تحولات گوناگون اجتماعی بوده تا هدایت و تربیت مردم و جامعه را سامان دهد، قهرا آن چه پیامبر اسلام(ص) انجام داد و سیاست گذاری و رهبری کرد، با الهام از خداوند متعال و در پرتو تعالیم قرآن بود.

به زعم نگارنده این اثر، قرآن کریم بیانگر اصول و مبانی مردم سازی و جامعه سازی و نیز چگونگی تأسیس نظام اجتماعی نوین بر پایه وحی مطلوب و ایده آل الهی ـ انسانی است و از آن جا که قرآن دارای سه ویژگی؛ جهان شمولی، جامعیت و جاودانگی است، این شایستگی را دارد که در هر عصر و روزگاری و در هر شرایط اجتماعی، همان سازندگی را که در عصر نزول داشته، همه جا و هر زمان نیز داشته باشد. و به دیگر سخن، مدینة الرسول(ص)، همان مدینه فاضله و آرمانی قرآنی ـ انسانی برای جوامع بشری برای همیشه تاریخ است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما