loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام و سیمای تمدن غرب

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این کتاب، سیمای تمدن غرب و رویه های تمدنی آن نقد شده، و در نهایت، آیین اسلام پاسخ گوی نیاز بشر امروزین غرب معرفی شده است. با آن که بیش از 37 سال از زمان انتشار این کتاب می گذرد، اما هنوز لطافت و تازگی در آن جاری است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، زلمای خلیل زاد، که اکنون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد است، با بیان این نکته که «اگر غرب می خواهد با پدیده ای که روبه رو است آشنا شود، کتاب اسلام و سیمای تمدن غرب را مطالعه کند.» بر ارزش های این کتاب صحه گذاشت.

این کتاب، دارای دو بخش «سیر زندگی و تمدن بشر» و «پاسخ اسلام به مشکلات جهان» است که در بخش نخست به ارزیابی تمدن غرب و ناهنجاری های حاکم بر جامعه غربی اشاره دارد و لایه رویین تمدن غرب را به خوبی فراروی مخاطب خود قرار می دهد. روزنامه همپشایر کرونیکل (28 اکتبر 1977) با عنوان «غرب از دیدگاه یک مسلمان» در معرفی این کتاب چنین می نویسد: «غرب، ارزش های روحی، انسانی و اخلاقی را رها کرده و یوغ بندگی و عبودیت ماشین را به گردن افکنده است، بدون شک پرستندگان و بردگان ماشین، هرگز به سعادت و آسایش و خوشبختی واقعی، دست نخواهند یافت.

این قضاوت و داوری هوشمندانه و منصفانه ای است از سوی یک عالم دینی اسلامی که به خاطر نقش اجتماعی و آثار مذهبی اش در کشور خود ایران، مورد احترام و تکریم است و به سبب بیماری، مجبور شده است دوره کوتاهی از زندگی اش را در بیمارستانی در آلمان سپری کند...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مجید اشرفی

سلام
چگونه می توان این کتاب را بصورت پستی خریداری کرد.

3 اسفند 1396

سلام دوست عزیز کتاب به سبد خرید اضافه کنید و بقیه مراحل طی کنید

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما