loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسناد فعالیت بهائیان در دوره ی محمدرضا شاه

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب ثریا شهسواری

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 572

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مرکز اسناد انقلاب اسلامی امیدوار است با هدف شناسایی بهتر این فرقه و اهداف و برنامه های آن در جامعه علمی کشور اقدام به چاپ این اسناد تاریخی کرده است.

مطالب کتاب از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول که قسمت پژوهشی نوشتار حاضر می باشد به پیشینه تاریخی بهائیت و نحوه شکل گیری فرقه ی بهائیه، و تبیین فرقه بهائیت از زمان شکل گیری تا پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته شده است. این بخش را می توان نوعی بستر تاریخی دانست که برای تفسیر و توضیح بخش دوم (بخش اسناد) ضروری به نظر می رسد.

بخش دوم شامل اسناد مختلفی است که به بهائیت مربوط می شود. اسناد مذکور که حول فعالیت های سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی بهائیان گردآوری شده است، شامل گزارش های مأموران شهربانی و ساواک و حاصل کنترل بهائیان توسط ادارات مختلف سازمان امنیت و اطلاعات کشور (ساواک) و مأموران شهربانی می باشد.

عمده ترین مطالب اسناد، گزارش های شهربانی است که از سال های پایانی حکومت رضاشاه پهلوی آغاز شده و تا سال ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه می یابد. پس از آن، گزارش های ساواک نیز به مطالب فوق افزوده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما