loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انسان از آغاز تا انجام

4.2 (12)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید محمدحسین طباطبایی

مترجم صادق آملی لاریجانی

گردآورنده کتاب سید هادی خسروشاهی

تصحیح و تعلیق صادق آملی لاریجانی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 356

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

کتاب انسان از آغاز تا انجام، ترجمه ای از کتاب «الانسان» اثر علامه سید محمدحسین طباطبایی است که چگونگی و مراحل آفرینش آدمی را با استفاده از آیات قرآن کریم بررسی کرده است. این کتاب به قلم سید محمدحسین طباطبایی نوشته شده و توسط نشر بوستان کتاب قم منتشر شده است.

علامه طباطبایی در کتاب انسان از آغاز تا انجام، مراحل خلقت انسان را در سه رساله «الانسان قبل الدنیا»، «الانسان فی الدنیا» و «الانسان بعد الدنیا» بررسی می کند. رساله اول شامل دو فصل «انسان در عوالم سه گانه وجود: ماده، مثال، عقل» و «اثبات عالم امر» است که با استناد به آیات قرآن سعی در معرفی و اثبات این عالم دارد.

رساله دوم نیز با دو فصل «معانی حقیقی، معانی اعتباری» و «اشاره اجمالی به هدایت عمومی» به بررسی زندگی انسان در دنیا پرداخته است. رساله سوم که بسیار مفصل است و بیش از نیمی از کتاب را به خود اختصاص می دهد، در شانزده فصل به وجود آدمی بعد از دنیا توجه و سرنوشت او را از مرگ تا روز قیامت، سپس در روز جزا، شفاعت، اعراف، بهشت و دوزخ، بررسی کرده است. فصل شانزدهم نیز در بردارنده توضیحاتی درباره عمومیت معاد است.

از موضوعات کتاب انسان از آغاز تا انجام، می توان فلسفه خلقت انسان، چگونگی آفرینش و نحوه زیستن انسان در این دنیا و دنیای دیگر، مراحل خلقت انسان، قبر، برزخ، نامه اعمال را نام برد. این اثر در انتها پس از تعلیقات و توضیحات مترجم، حاوی نمایه ای از اعلام و کتاب هاست.

نحوه آفرینش انسان چگونه بود؟
فلسفه خلقت چه بود؟
در این دنیا چگونه باید باشد؟
پس از آن و در دنیای دیگر، مراحل انسان چیست: قبر، برزخ، نامه اعمال و...

همه این مراحل از موضوعات بسیار ژرف و پر معنایی است که متفکر بزرگ اسلامی علامه طباطبایی در « کتاب الانسان» آنها را کاویده و وجود آدمی را در سه مرحله بررسی کرده است: قبل از دنیا، در دنیا، بعد از دنیا.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

هانیه یوسفی مقدم

عالی است

5 آذر 1396

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما