loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعه تعلیمات اسلامی (آیت الله حاج شیخ عباسعلی اسلامی و نقش ایشان در انقلاب اسلامی)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب حمید کرمی پور

سال نشر : 1380

تعداد صفحات : 324

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

حاج شیخ عباسعلی اسلامی بینانگذار جامعه تعلیمات اسلامی از کسانی است که نقش بسیار مؤثری را در تربیت نیروهای سیاسی ـ مذهبی ایران ایفا کرد. تحولاتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گردید، بدون مطالعه عوامل نقش آفرین آنها مطالعهای سطحی خواهد بود.این کتاب در صدد است تا اقدامات تأثیرگذار این مرد نامی و جامعه تعلیمات اسلامی را مورد مطالعه قرار دهد.

چگونگی تاسیس جامعه تعلمیات اسلامی و مدارس دینی وابسته به آن، ویژگی ها و مبارزات بینانگذار آن ـ شیخ عباسعلی سبزواری ـ و ارتباط جامعه تعلیمات با مراجع تقلید، همچنین کیفیت علمی و دینی مدارس جامعه و سرانجام آن، عمده مطالب کتاب را تشکیل می دهد .در این مطالب مولف با به دست دادن تصویری از تاریخ ایران در زمان حکومت محمدرضا پهلوی، از ارتباط جامعه تعلیمان اسلامی با بازاریان و طبقه متوسط شهر تهران سخن گفته است .در بخشی از کتاب، اسناد و نامه هیا محرمانه ساواک در خصوص جامعه تعلیمات اسلامی و بنیانگذار آن به طبع رسیده است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما