loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات دکتر شمس الدین مجابی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب حکیمه امیری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 419

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

در تدوین و نگارش تاریخ انقلاب اسلامی سه دسته منابع مورد نیاز است: نخست اسناد و منابع مکتوب و غیرمکتوب (صوتی و تصویری) که مستندات این انقلاب عظیم به شمار می روند. دوم، خاطرات و یادداشت های افراد و شخصیت های دست اندرکار انقلاب در گویاسازی و شرح و بسط ابعاد و زوایای تاریخ انقلاب اسلامی و سوم، منابع کتابخانه ای که محقق نیازمند مراجعه به آن می باشد.
مرکز اسناد انقلاب اسلامی از بدو تأسیس خود تلاش بسیاری در تهیه و انتشار منابع و مآخذ تاریخ نگاری انقلاب اسلامی کرده است. از جمله ی این خاطرات، خاطرات دکترسیدشمس الدین مجابی است که در نوع خود ویژگی ها و شیوه های خاصی دارد که آن را از سایر خاطرات مشخص می سازد.خاطرات دکتر سیدشمس الدین مجابی ناگفته های بسیاری از حوادث تاریخ معاصر ایران را روایت می کند که در منابع دیگر به این دقت و صراحت یافت نمی شود. بخشی از این حوادث در فاصله ی سال های 1342 تا 1346 روی داده است که با آزادی راوی از زندان خاتمه می یابد. بخش مهم خاطرات ایشان به وقایع اتفاق افتاده در پاریس می پردازد. در این بخش فعالیت های دانشجویان ایرانی اعم از چپ و مذهبی و فعالیت های ساواک روایت شده است.
در این میان، گفته های منتشرنشده ی بسیاری از سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، بنی صدر و قطب زاده بیان می گردد. بخش مهم خاطرات دکتر سیدشمس الدین مجابی به دوره ی اقامت امام خمینی در فرانسه و در ادامه به انقلاب اسلامی تا پیروزی و بعد از آن مربوط می شود که به این دقت روایت نشده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما