loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همراه پیر پاک (خاطرات ولی الله چه پور)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده ولی الله چه پور

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 270

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

به اذعان اکثر پژوهشگران تاریخ معاصر ایران، وجه تمایز و افتراق انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های جهان، برجسته بودن نقش نهاد دین و نیروهای دینی در روند شکل گیری انقلاب است و آنچه مطالعه ی عمیق و بیشتری را در این باره می طلبد، در حقیقت این بعد از انقلاب اسلامی ایران است. از راه های شناخت این ویژگی انقلاب ایران و همچنین فهم نقش نیروهای مذهبی در حوادث تاریخ معاصر مطالعه و بررسی خاطرات کسانی است که در پیشبرد نهضت امام خمینی (ره) نقش برجسته ای داشته اند.

لذا مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای تحقق رسالت خود به ضبط و ثبت خاطرات مبارزان مسلمان همت گماشته است. جناب آقای ولی چه پور از آن جمله مبارزانی است که با آغاز نهضت اسلامی امام خمینی به فعالیت در راستای نهضت مزبور پرداخت و از این رهگذر با آیت الله طالقانی آشنا شد. پس از آن به عنوان یکی از همراهان همیشگی آیت الله طالقانی به مبارزات سیاسی خود ادامه داد. جایگاه آیت الله طالقانی در نهضت امام خمینی و حضور وی در کنار آن روحانی مبارز باعث شده است تا خاطرات ایشان از اهمیت و جذابیت بیشتری برخوردار باشد و این برهه از خاطرات او بخش عمده ای از این اثر را به خود اختصاص دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما