loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات مرتضی کاشانی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب حبیب الله مهرجو

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 428

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران افراد و گروه های مختلف با افکار و گرایش های گوناگون مشارکت کردند که بازشناسی چهره ی حقیقی آنان از ملزومات تاریخ نگاری نهضت ملی است. چهره و شخصیت دکتر مظفر بقایی کرمانی مشخصات بارزی دارد که گروهی را به دشمنی مفرط و گروهی را به دوستی شدید، کشانده است. آنچه از حوادث و رویدادها در این ایام باقی مانده است چیزی جز خاطرات غبارگرفته ی شاهدان و احیاناً دست اندرکاران آن نیست.

از راه های بررسی شخصیت و عملکرد مظفر بقایی بازخوانی خاطرات یکی از نزدیکان و محرمان وی یعنی مرحوم مرتضی کاشانی است. مرتضی کاشانی در ایام فعالیت «سازمان نگهبانان آزادی» و حزب زحمتکشانِ ملت ایران در کنار بقایی بود و مأموریت های زیادی را به دستور وی اجرا کرد. وی از برخی مسائل پشت پرده حزب زحمتکشان و شخص بقایی مطلع بود که در خاطرات خود آنها را بازگو کرده است. ولی در مجموع از روایت ایشان می توان بزرگ نمایی در شخصیت و اقدامات مظفر بقایی و شیفتگی وی به شخصیت مصدق را احساس کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما