loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات آیت الله سید علی اصغر دستغیب (قبل از انقلاب)

ویراست دوم

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب مرکز اسناد انقلاب اسلامی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 312

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

با آنکه خاطره نویسی و خاطره گویی در روزگار ما مورد قبول و توجه جدی قرار گرفته، ولی خاطره به معنای امروزین آن، رواج و سابقه ی چندانی در ادب و تاریخ این سرزمین نداشته است. در آثار گذشتگان رد و نشان خاطره نویسی را می توان در زندگی نامه ها، تذکره ها، سفرنامه ها، وقایع نامه ها و حسب الحال ها و امثال آن جست و جو کرد. خاطره بنا بر اتفاق رأی تاریخ شناسان از جمله منابع مهم تاریخی به شمار می آید. خاطره ها و خاطره انگاشته ها از حیثِ نقش و حضور راوی در وقایع و مقاطع تاریخی، فراگیریِ موضوع و محتوا، چگونگی نقل و نگارش و توجّه صاحب خاطره به رعایت دقت در نقل و پرهیز از دیگرگون نمایی ارزش و اعتبار می یابند.

نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) در ذیل و تداوم تاریخ اسلام و قیام های حق طلبانه ی شیعه و هم در گستره ی تاریخی ایران و دوران معاصر از چنان عظمت و اهمیتی برخوردار است که سال های سال می باید در آن مطالعه و مداقّه شود. در این میان شناخت چند و چون حوادث پیدا و پنهانی که از نخستین بارقه های قیام تا «انفجار نور» به وقوع پیوسته، به طریق اولی بر ذمه ی زبان و قلم آنانی است که در بطن و متن این واقعه ی بزرگ حضور داشته اند. نقل و نگارش و تدوین خاطرات و مشاهدات انسان های آزاده و برانگیخته ای که از طلیعه ی قیام یاریگر رهبری و نهضت بوده اند، می تواند روشنگر نکته ها و ناگفته ها و شناسای تلاش و همّت ایشان باشد و فراتر از این در بازشناسی و پژوهش تاریخ جامع انقلاب اسلامی به کار آید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما