loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دولت و فرهنگ در ایران (1304 - 1357)

ناشر موسسه انتشاراتی روزنامه ایران

نویسنده محمدعلی اکبری

ویراستار مریم فریدنیا

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 408

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب دولت و فرهنگ در ایران (1304 - 1357)، نوشته محمدعلی اکبری است و در انتشارات ایران‌ به چاپ رسیده است.
اثر پیش رو، پژوهشی است در حوزه فرهنگ در عصر پهلوی (1304-1357 شمسی) که به بررسی و تبیین جایگاه فرهنگ به عنوان عنصری مهم از پیکره جامعه، در رویه‌های رسمی می‌پردازد.

ابتدای کتاب دولت و فرهنگ در ایران به طور جزیی قوانین و مقررات فرهنگی دولت‌های عصر پهلوی را مورد مداقّه قرار می‌دهد و بعد با نگاهی کوتاه و گذرا به اقدامات فرهنگی رسمی دولت‌ها از مشروطه تا آغاز سلطنت رضا‌شاه ادامه پیدا می‌کند؛ فرهنگی که شامل دانش، دین، هنر، قانون، اخلاق، آداب و رسوم و هرگونه توانایی و عادتی که آدمی به عنوان عضوی از جامعه به دست می‌آورد.

«دولت و فرهنگ در ایران» در سیزده فصل با رویکرد پژوهشی توصیفی به دنبال ارائه تصویری از واقعیت است که برای مخاطب قابل تأمل است. این پژوهش با مطرح کردن سؤال‌های اصلی مثل فرآیند برنامه‌ریزی فرهنگی و روند تاریخی آن، برون‌داد نهایی نظام برنامه‌ریزی و طراحی‌ آنها، سطح اقدامات و ترتیب آنها، هدف‌ها و گروه‌های تصمیم ‌گیری، اعتبارات و منابع مالی و مبانی و ارزش‌های حاکم بر برنامه‌ها و بالأخره سازوکارهای نظارت و ارزیابی به دنبال کنکاش و پاسخی تحقیق محور است و از این نظر به عنوان منبعی مناسب برای اهل علم توصیه می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما