loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب حیدر نظری

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 352

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

گردآوری و انتشار خاطرات شخصیت های مذهبی که در ابتدای نهضت اسلامی از نزدیک شاهد وقایع سیاسی بوده اند، بخصوص آن دسته که دورهی جوانی خود را در آن روزگار سپری می کردند، زوایایی از تاریخ مبارزات ملت ایران را روشن خواهد ساخت. این دسته از روحانیون در طی سفرهای تبلیغی و دینی خود، خاطرات فراوانی از مردم شهرهای مختلف و فداکاری آنها دارند و در ضمن روایات زیادی نیز از مبارزات اساتید خود در سینه دارند، که در صورت جمع آوری و تدوین آن ها، منبع ارزشمندی از دادههای تاریخی در اختیار پژوهشگران تاریخی قرار می گیرد.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راستای انجام وظیفه ی خود - که همان پژوهش درباره ی علل پیروزی انقلاب اسلامی است - خاطرات شخصیت هایی را که در جریان نهضت اسلامی نقش داشته اند جمع آوری و منتشر می کند. خاطرات آقای دری نجفآبادی که اینک به خوانندگان محترم تقدیم می گردد، نیز در رابطه با هدف فوق تنظیم گشته است.

دری نجفآبادی در سال 1324ش در خانوادهای مذهبی در شهر نجفآباد به دنیا آمد. تحصیلات حوزوی را در این شهر و قم گذرانید. از همان دوره ی جوانی به صف یاران امام پیوست و در جریان سفرهای تبلیغی به شهرهای مختلف، پیام امام را به گوش مردم می رسانید. مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن تشکر از تدوین گر این اثر، از آقایان سیدمحمدرضا حسینی معاون وقت تدوین؛ رحیم نیکبخت معاون محترم تدوین؛ دکترکرمیپور مدیر گروه خاطرات و تاریخ شفاهی، غلامرضا خسروی مدیر بخش تدوین و آقای محمدرضا سرابندی کارشناس طرح؛ آقای مرتضی میردار، مصاحبهگر این اثر؛ همچنین، از همکاران پرتلاش در معاونت محترم انتشارات سپاس گزاری می نماید. در همین رابطه مشاهده کنید: مصاحبه با مسوول بخش ضبط خاطرات شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی مروری بر کتاب خاطرات حجت الاسلام و المسلمین دری نجفآبادی به قلم رسول جعفریان تصویر نامه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی در مورد نگارش خاطرات ایشان و پاسخ ایشان در ذیل نامه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما