loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات محمدرضا اعتمادیان

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب مهدی حسینی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 169

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

امروزه در تاریخ نگاری، خاطرات، جایگاه ویژه و مهمی را به خود اختصاص داده و روزبه روز نیز بر اهمیت آن افزوده می شود؛ هر چند اهمیت این نوع از نوشته ها، ابتدا در مغرب زمین آشکار گردید و در آنجا به طور گسترده به کار رفت، با این حال در کشور ما نیز، در طی صد سالِ اخیر، جریان خاطره نویسی و خاطره گویی پیشرفت چشمگیری داشته است، به ویژه وقوع پرشتاب حوادث چند دههی اخیر در ایران که جمع آوری خاطرات را ضروری ساخته است.

از این رو مرکز اسناد انقلاب اسلامی درصدد است تا با انجام مصاحبه و جمع آوری خاطرات شخصیت های سیاسی و تدوین و چاپ و انتشار آن ها، گامی هر چند کوچک در روشن ساختن جنبه ها و زوایای متعدد تاریخ معاصر ایران، به ویژه وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی بردارد.

مرکز اسناد، بنا بر رسالت خود، تاکنون خاطرات گوناگونی را از شخصیتهای مبارز، تدوین و منتشر کرده است و اینک متن خاطرات آقای محمدرضا اعتمادیان را به خوانندگان عزیز تقدیم میدارد. آقای اعتمادیان در قالب این خاطرات، فضای سیاسی و فرهنگی رژیم پهلوی به خصوص دو دهه ی پایانی حیات آن را توضیح داده است. هم چنین وضعیت فرهنگی و دینی شهر یزد، عکس العمل مردم متدین و علما علیه سیاست های ضد دینی رژیم، فعالیت سیاسی بازاریان تهران، مبارزات هیأتهای مؤتلفه، تلاش مستمر آیت الله صدوقی در مبارزه با رژیم شاه، قیام فروردین 1357 شهر یزد، تشکیل کمیته ی استقبال از امام و فعالیت های آن و جریانات پس از پیروزی انقلاب، بخشی از مطالب این کتاب است که در آثار دیگر کمتر دیده می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما