loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات آیت الله احمد صابری همدانی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب مرکز اسناد انقلاب اسلامی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 324

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آیت اللَّه صابری همدانی از روحانیونی است که در طول زندگی فقهی و سیاسی خود، ضمن پرداختن به فعالیت های علمی و حوزوی، از فعالیت های تبلیغی داخلی و خارجی نیز، غافل نبود. ایشان متولد سال 1302 شمسی در همدان است. پس از ورود به حوزه ی علمیهی قم در دروس حضرات آیات: بروجردی، امام خمینی، محقق داماد، گلپایگانی، حجت و سید احمد خوانساری حاضر شد. استفاده ی طولانی از محضر آیت اللَّه گلپایگانی از امتیازات آقای صابری همدانی است که یکی از نتایج این حضور مستمر انتشار تقریرات درس آیت اللَّه گلپایگانی در سال 1383 قمری است.

یکی از این تقریرات کتاب الهدایة الی من له الولایة نام دارد، که در آن به بحث ولایت فقیه میپردازد که در نوع خود اثری ممتاز محسوب می شود. از دیدگاه آقای صابری، آیت اللَّه گلپایگانی به ولایت مطلقه ی فقیه معتقد بوده است. یکی دیگر از ویژگی های بارز آقای صابری همدانی حضور تبلیغی در کشورها و مجامع مختلف جهت وعظ و ارشاد بوده است. زمانی که حضرت امام به ترکیه تبعید شدند، ایشان در حال انجام وظیفه ی تبلیغی در ترکیه بوده است. خاطرات شنیدنی از سفرهای تبلیغی و برخورد با گروهها و فرقههای مختلف اعم از لائیک و دینی در این کتاب بیان شده است. آنچه که پیش روی شماست متن خاطرات آیت اللَّه احمد صابری همدانی است که در مرکز اسناد انقلاب اسلام قم ضبط، و در چهار فصل تدوین گردیده است.

فصل اول؛ شامل زندگی و تحصیلات و بیان اوضاع سیاسی، اجتماعی همدان و ورود ایشان به حوزه ی علمیهی قم و استفاده از محضر بزرگان حوزه است. در فصل دوم؛ به وضعیت حوزه ی علمیه ی قم و مرجعیت می پردازد. فصل سوم؛ به تحلیل شخصیت حضرت امام در دو عرصهی اجتهاد و مبارزه اختصاص دارد. فصل چهارم؛ که فصل پایانی کتاب است به سفرهای تبلیغی خارج از کشور پرداخته و تأثیرات تشریح دیدگاه های شیعی در بین دیگر ملل تحلیل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما