loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب جواد مکاری یوردشاهی

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 312

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران، بنابر رسالت اصلی خود جهت شناخت انقلاب اسلامی ایران و نقش انکارناپذیر نیروهای مذهبی و روحانیون؛ اقدام به ضبط، ثبت، تدوین و انتشار خاطرات این دسته از خاطره گویان نموده است. اینک نیز به انتشار خاطرات حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجبنیا اهتمام ورزیده، آن را به جامعهی علمی و پژوهشگر علاقهمند به مسایل اجتماعی سیاسی ایران تقدیم می دارد؛ باشد که این اقدامات بتواند بر فهم این مقوله ی عظیم و منحصر به فرد و همچنین شناخت جامعه ی معاصر ایران کمک مؤثری کند.

خاطرات در پیش رو، از برخی جهات ممتاز و جالب به نظر می آید؛ خاطرات مزبور از جهت اقامت آقای منتجب نیا در خمین و تلاش وی برای سازماندهی فعالیتهای سیاسی علیه رژیم در این شهر و اطراف آن، اهمیت خاص دارد. شهر »خمین« که زادگاه حضرت امام خمینی بوده است برای رژیم پهلوی بسیار حساس و مهم تلقی میگردید. از دیگر نکات جالب خاطرات آقای منتجب نیا، دیدار مکرر و پی درپی ایشان با سایر روحانیون به ویژه روحانیون تبعیدی در نقاط مختلف کشور و ایجاد ارتباط و هماهنگی بین آنها برای گسترش دامنه ی نهضت و سامان دادن آن بود. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فعالیت های وی در مقابله با عناصر ضد انقلاب و گروهک های معاند در خمین و پس از انتقال به پایگاه هوایی دزفول در پاکسازی فضای این پادگان نظامی از عوامل سلطنت طلب، بسیار شایان ذکر است. آقای منتجب نیا به خاطر اقامت در استان خوزستان و انجام مسؤولیت در پایگاهی نظامی، روایت بسیار جالبی از چگونگی آغاز جنگ، پیشروی نیروهای عراقی، نحوهی مقاومت نیروهای انقلاب و اوضاع سیاسی اجتماعی خوزستان در آن دوران به دست می دهد که در نوع خود کم نظیر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما