loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی نامه و رباعیات پهلوان محمود پوریای ولی

3.7 (3)

ناشر روزنه

نویسنده مجتبی کرمی

تعداد صفحات : 115

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24146 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
145,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پوریای ولی نامدارترین پهلوان تاریخ ورزش های زورخانه ای در ایران است. او دراواسط قرن هفتم هجری قمری دیده به جهان گشود و تا اوایل قرن هشتم زندگی کرد. به پیروی از پدر بزرگوارش به کشتی مشغول شد و تا آن جا پیش رفت که میدان دار آن شد.

از آن جا که اخلاق حسنه و جوانمردی از اصول کشتی است و آداب و رسوم کشتی نیز، کشتی گیران را به داشتن اخلاق حسنه و جوانمردی، رهنمون می سازد، به جمع جوانمردان پیوست.

و چون «معرفت» نیز از اصول و شرایط کسب مقام پهلوانی و پهلوان به معنای انسان نیرومند و اهل معرفت است، به کسب معرفت پرداخت و در نهایت به دلیل داشتن معرفت، قدرت بازو، جوانمردی و زهد،«جهان پهلوان» شد. او علاوه بر پهلوانی و جوانمردی، طبعی سلیم و ذوقی لطیف داشت و شعر می سرود...

کتاب حاضر در ابتدا مختصری از شرح حال این پهلوان را بیان کرده و سپس رباعیات وی را به همراه توضیحات کوتاهی درمورد آن ها، آورده است.

یا رب چه نهان چه آشکارا که تویی
نه عقل رسد نه علم آن جا که تویی
آخر بگشای بر دل بسته دری
تا غرق شود در آن تماشا که تویی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما