loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منطق کاربردی

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24181 10003022
190,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب منطق کاربردی، به منظور آموزش منطق به کسانی تدوین شده است که سابقه ای دراز در این رشته ندارند. آموختن منطق را نباید منحصر به طلاب علوم دینی و دانشجویان رشته فلسفه دانست. منطق ابزاری است که به کار همه کسانی که با استدلال و بحث علمی سر و کار دارند، می آید. منطق را ابزاری برای راهبری اندیشه و سنجش آن و یافتن صواب و خطای فکر می دانند.
در این صورت همه کسانی که با اندیشه سر و کار دارند، به نوعی نیازمند منطق نیز هستند. بنابراین تدوین کتابی که بتواند در عین استواری علمی، برای همگان مفهوم افتد و به کارگیری آن ممکن گردد، کاری ضروری و البته مشکل است.

روزآمد کردن نمونه ها و آوردن منطق در متن گفتگوهای روزمره نیز از ویژگی های یک متن مناسب درسی است. مؤلف این کتاب تلاش کرده است تا از عهده این مهم برآید و به نظر می رسد توانسته باشد تا حدود زیادی این وظیفه را به خوبی به انجام رساند.

ثمربخشی منطق در آن است که ضمن فراگیری قواعد آن، مهارت به کارگیری آن قواعد نیز در انسان افزایش یابد. کتاب حاضر با جهت گیری کاربردی، کوشیده است تا در هر مبحث از مثال های فراوان بهره جوید و فراگیران را در تمرین ها با نمونه های عینی زیادی مواجه سازد تا مهارت به کارگیری منطق در آن ها افزایش یابد.

هم چنین به دلیل آن که بخش مهمی از منطق به کار شناخت خطاهای اندیشه و مغالطات می آید، حجم زیادی از کتاب حاضر به معرفی انواع مغالطات و لغزشگاه های گوناگون اندیشه پرداخته است. فراگیری این بخش می تواند خاطره ای شیرین از منطق آموزی، در ذهن و ضمیر دانشجویان و طلاب علوم دینی بر جای گذارد.

کتاب منطق کاربردی، نوشته علی اصغر خندان است و در انتشارات کتاب طه (موسسه فرهنگی طه) و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما