loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی و مبارزات آیت الله حاج سید عبدالعلی آیت اللهی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب محمدباقر وثوقی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 224

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مبارزات اسلامی مردم ایران در یکصد سال اخیر، فراز و نشیب هایی ازجمله: حرکت های تحریم تنباکو، نهضت مشروطه، جنبش ملی شدن صنعت نفت و سرانجام انقلاب اسلامی را شامل می شود. نکته ی جالب توجه در تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران، حضور علما و مراجع عالیقدر در رهبری و هدایت این حرکت هاست. در منطقه ی جنوب ایران، خاندان آیت الله سید عبدالحسین لاری از جمله رهبران مذهبی و سیاسی بوده اند که در نهضت های اسلامی ضد استبدادی و ضد استعماری نقش مهمی ایفا کرده اند .

مبارزات سید عبدالحسین لاری، برگ های زرین تاریخ مشروطه و اولین تجربه های تشکیل حکومت اسلامی در ایران است. فرزند وی ، آیت الله سید عبدالمحمد لاری نیز علیه رضا شاه و سلطنت پهلوی مبارزات جانانه ای داشت . پس از وی فرزندانش آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی و سید عبدالحسین آیت اللهی در جریان انقلاب اسلامی در جنوب کشور – لارستان و جهرم – نقش مهمی ایفا کرده اند .

مبارزات آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی به عنوان بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه نقش وی در قیام عشایر " لر و نفر " در سال 1342 در حمایت از نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی ، مرکز اسناد انقلاب را بر آن داشت تا انجام طرح " تاریخ شفاهی زندگانی و مبارزات آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی " را در برنامه ی پژوهشی خود قرار دهد که حاصل آن کتاب حاضر است و اطلاعات اصلی آن از خاطرات و روایات شاهدان و نزدیکان وی گردآوری و به کمک منابع کتابخانه ای ، تکمیل شده است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما