loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رحیق مختوم: شرح حکمت متعالیه - جلد یازدهم

بخش اول از جلد سوم

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

ویراستار حمید پارسانیا

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 462

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24229 10003022
197,000 187,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب شرح و تفسیر مباحث فلسفی کتاب اسفار اربعه تألیف ملاصدرا است. در این مجلد در ادامه مباحث مجلدات قبل، ابتدا به شرح قواعد فلسفی مربوط به قوه و فعل پرداخته شده و معانی مختلف قوه و فعل و تقارن آن ها با هم از منظری فلسفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. آنگاه نگارنده به اقسام قوه اعم از قوه فاعلی و فعلی اشاره نموده و مسبوقیت قوه نسبت به فعل، احکام و قواعد فلسفی انواع قوه و برخی از شبهات وارد شده در این زمینه بررسی نموده است. در ادامه وی به احکام و قواعد مربوط به حرکت در فلسفه و مکتب فلسفی ملاصدرا اشاره نموده و قوانین مربوط به هستی و وجود حرکت، ماهیت و اقسام آن، حرکت در عرض و جوهر، اثبات محرک اول، نسبت بین محرک و متحرک، حرکت در قوه و فعل، اقسام قوه محرک و اثبات محرک عقلی و نیز جسمانی بودن مبدأ مباشر افعال حرکات طبیعی را بیان کرده است. وی در این زمینه به برخی از شبهات وارد شده توسط فخر رازی اشاره و به آن ها پاسخ گفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما