loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام و کثرت گرایی دینی

ناشر کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

نویسنده محمد لگنهاوزن

مترجم نرجس جواندل

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 176

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24280 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر ترجمه «Islam and Religious Pluralism» نوشته محمد (گری) لگنهاوزن فیلسوف آمریکایی است که مباحث آن طی دو بخش با عنوان «لیبرالیسم و کثرت گرایی» و «کثرت گرایی دینی غیر فرو کاهشی اسلام» سامان یافته است. در بخش اول، نخست مقوله کثرت گرایی دینی به منزله یک نظریه درباره کثرت ادیان مطرح می شود. سپس براساس این نظریه تفاوت های بین ادیان و مذاهب، مانند تفاوت های فرهنگی یا نژادی که نسبت به ذات مشترک انسانیت از اهمیت ثانوی برخوردارند، بررسی و تبیین می گردد. نگارنده در این کتاب ضمن آن که کثرت گرایی دینی را از منظر یک فرد مسلمان، بررسی می کند وجوه اشتراک و افتراق آن را با کثرت گرایی دینی مسیحیت لیبرالیسم برمی شمارد. وی مباحث بخش دوم را که «کثرت گرایی دینی غیر فرو کاهشی» عنوان گرفته به مباحثی در باب اندیشه کثرت گرایی دینی اختصاص می دهد و طی آن، برخی موارد را مردود دانسته، از جمله اذعان می دارد: کثرت یا تفاوت های دینی مانند تفاوت های فرهنگی و قومی است و خداوند نسبت به اختلاف بین ادیان بی تفاوت است و هیچ دلیلی برای انتخاب یک دین نسبت به دین دیگر وجود ندارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما