loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مفاخر ملی - مذهبی 24: دریا به دریا (زندگی نامه داستانی مولانا جلال الدین محمد)

ناشر سوره مهر

نویسنده محمد ناصری

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 79

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24309 10003022
15,000 14,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حکایت مولانا، آواز نی است که بند بند وجودش از هوای نفس خالی است و هر چه هست هوای اوست و سخن گفتن از زندگی مولانا، سخن گفتن از مقام انسانی است که هر چه می گوید و می کند، نفخه معشوق است که در او دمیده. نویسنده کتاب «دریا به دریا»، زندگی مولانا را با استفاده از بی پیرایه ترین زبان ممکن، روایت می کند. داستانی که با اتفاقی شگفت از کودکی محمد و افسانه پر کشیدنش از پشت بام به آسمان آغاز می شود و با خاموشی آفتاب و برآمدن غریو فریاد و گریه از خانه کوچک مولانا به هنگام نزع و پرواز حقیقی او به سوی معبود به پایان می رسد. ماجراهای زندگی مولانا در این اثر از سفرش به همراه پدر به مکه، دیدار با عطار در نیشابور، مرگ پدر تا حضور شمس تبریزی، همه همچون حلقه های یک زنجیر در پی هم آمده اند. نویسنده حضور شمس را چون زلزله ای توصیف کرده که هستی مولانا را زیر و رو کرد در حالی که همه فراز های زندگی او تا پیش از آن حداکثر توفانی بوده که شاخ و برگ هایش را لرزانده است. بخش قابل توجهی از کتاب نیز به رابطه شمس و مولانا و شرح هنرمندانه دلنگرانی ها، حسادت ها و تنفرهای یاران او از دگرگونی احوالاتش اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما