loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بحار الانوار (دوره صد و ده جلدی)

5 (1)
هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

بحار الأنوار الجامعة لدُرر اخبار الائمة الاطهار یا به اختصار بِحارُالأنوار بزرگترین منبع حدیث در تشیع به زبان عربی به تألیف علامه مجلسی است. این کتاب به موضوعات غیرفقهی بیش از موضوعات فقهی پرداخته است. در چاپ قدیم ۲۵ جلد و در چاپ جدید در ۱۱۰ جلد منتشر شده است.

هدف اصلی مجلسی برای حفظ میراث شیعه و تنوع موضوعی روایات، باعث شد تا از منابع بسیار و متنوعی استفاده کرده و تلاش زیادی برای جمع آوری آنان بکار گیرد. بنا به نقلی برای به دست آوردن کتاب مدینه العلم ابن بابویه که تصور می شد در یمن وجود دارد، گروهی را با هدایای فراوان به سراغ حاکم آنجا می فرستد تا کتاب را به دست آورد.

مجلسی بسیاری از اصول، کتب و رسایل معتبر یا منسوب به ائمّه و اصحابشان و علمای امامیّه را مبنا قرار داده، ولی در شرح و بررسی آن، منابع دیگری از قبیل کتب لغت، تاریخ، کلام، فلسفه، اخلاق، کتب حدیثی عامّه و شروح آنها را نیز به کار گرفته که در فصل اول مقدمه به معرفی این دو نوع مأخذ اختصاص داده و در فصل دوم، میزان اعتمادش را به منابع متن بیان کرده است.

از جمله منابع متن می توان به کتب زیر اشاره کرد: کتاب سلیم بن قیس هلالی، رساله توحید مفضّل، کتب صدوق، المقالات والفرق سعدبن عبداللّه قمی، کتب کلامی خواجه نصیرالدین طوسی و کتب فقهی محقّق کرکی.

ایشان دلیل استفاده نکردن از روایات کتب اربعه را در آخر فصل سوم مقدّمه (ج 1، ص 48) تصریح کرده که قصد نقل احادیث کتب متواتر را مگر در بعضی جاها ندارد؛ زیرا ممکن است به مهجور و منسوح شدن آن کتب بیانجامد و این روا نیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

تقی

باسلام
میخواستم بدانم 110 جلد کتاب بحارالانوار باترجمه فارسی هم هستش؟؟

5 بهمن 1396

سلام خیر

مهسا

سلام ببخشید جلد سوم رو جداگانه نمیفروشید؟قیمت جلد سوم به تنهایی چنده؟ لطفا جواب به ایمیل بفرستید
Fatemeh.sabet1395@gmail.com

7 بهمن 1395

سلام. متاسفانه فروش تک جلدی ندارد.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما