loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تنبیه الامه و تنزیه المله

2 (1)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده محمدحسین غروی نایینی

ویراستار روح الله حسینیان

مستندساز روح الله حسینیان

تصحیح و تعلیق روح الله حسینیان

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 240

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بعضی از نویسندگان معاصر می کوشند تا وانمود کنند که ایران اسلامی فاقد پیشینه ی اندیشه ی سیاسی هست ، در حالی که میراث مکتوب ما کاملا این نظریه را مردود می شمارد . ده ها رساله ی سیاسی بر مبنای کتاب ، سنت و عقل توسط فلاسفه ، متکلمین و فقها برای ما به جا مانده است که هر کدام از این رسائل می توانست مبدأ بالندگی و رشد اندیشه ی سیاسی در جهان اسلام باشد ؛ اما متأسفانه – به هر دلیل – این اندیشه ها با گسست تاریخی مواجه شد و نتوانست زنجیره ی تکاملی به وجود آورد تا شاید امروز حرف بیشتری برای گفتن داشته باشیم .

امروز که به برکت رهبری های امام خمینی و جانبازی های ملت مسلمان ایران ، موانع رشد اندیشه از بین رفته است جا دارد که مراکز علمی ، دانشگاهی ، تحقیقی و پژوهشی میراث مکتوب اندیشه ی سیاسی اسلام را مورد بازخوانی و بررسی قرار داده با حرکتی نقادانه مبادی اندیشه را به کمال مطلوب نزدیک کنند. بی شک یکی از مواریث اندیشه ی سیاسی کتاب " تنبیه الامه و تنزیه المله " علامه نایینی است که در خور واکاوی و مطالعه ی بنیادی است .

این کتاب با همه ی غنای محتوا از نثری بسیار پیچیده برخوردار است که فهم و درک آن برای خواننده سخت ملال آور است و بسیاری از دانشجویان و اهل تحقیق از فقدان فصاحت کتاب گله مند بودند و ای بسا که خواننده ی امروزی نتواند با مطالعه ی کتاب به راحتی به کنه آرای میرزای نائینی پی ببرد . مصحح این کتاب سعی کرده با رعایت امانت و بی هیچ اضافه یا کاستی در متن یا ویراستاری و افزودن جملات یا کلمات توضیحی یا ترجمه در بین قلاب و افزودن پاورقی های توضیحی و تشریحی مطالعه کتاب را برای خوانندگان آسان و قابل فهم کند .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما