loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گستره تمدن اسلامی در قرون میانی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

راز شکوفایی و تعالی فرهنگ در تمدن اسلامی این بود که فرهنگی جامع الاطراف و مختلف الابعاد بر مردم عرضه در گستره جغرافیای اسلام که بخش وسیعی از سه قاره بزرگ جهان، آسیا، آفریقا و اروپا را در برمی گرفت و مسیرهای متعدد تجارت جهانی و گذرگاه های فراوان مهاجرت علمی را نیز شامل می شد.
اندیشمندان مسلمان با هویت های قومی و نژادی مختلف در تمام حوزه های علمی – نقلی و عقلی – ادبیات مکتوب فراگیری را تولید کردند و از آن رهگذر می توان تلاش علمی مسلمانان – اعم از عرب و مستعرب، فارس و ترک – را ارزیابی کرد. ویژگی بارز این ادبیات علمی، هم سویی آن با عقل بشری و نشان دادن اهمیت انسان در نظام خلقت و به عبارتی دیگر سرشت عقل گرایی و انسان گرایی مکتوبات علمی مسلمانان است. راز شکوفایی و تعالی فرهنگ در تمدن اسلامی این بود که فرهنگی جامع الاطراف و مختلف الابعاد بر مردم عرضه شد و آنان نهایت همت خود را در گسترش آن معطوف داشتند، چه آنکه فرهنگ یک بعدی و یک سویی هیچ گونه تضمینی برای بقای خود ندارد تا چه رسد به اینکه بتوان از آن به عنوان پشتوانه ای برای تحول و تکامل علم و مدنیت بهره برداری کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما