loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سینمای دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی (1380-1358)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده علی اصغر کشانی

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 281

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

سینما به عنوان هنر هفتم از جمله ره آوردهای تجدد برای انسان غربی بود که به سرعت راه خویش را در آفاق فرهنگی بشریت یافت و آن چنان به شهرت و عمومیت رسید که در آستانه ی صد سالگی خود به فراگیرترین هنر در طول تاریخ بشری تبدیل شد. انقلاب اسلامی ایران تلاش کرده است تا ضمن ایجاد تحول در سینمای مقلد و عاری از هنر به جا مانده از عصر طاغوت، تا حد امکان از این رسانه برای توسعه ی تفکر دینی و احیای ارزش های اسلامی و انقلابی بهره گیرد و در پی چنین اراده ای است که مقوله ی سینمای دینی پس از انقلاب شکل گرفته و رشد یافته است.

پدیده ی سینمای دینی در جهان امروز بی سابقه نیست اما ویژگی های خاص مکتب اسلام و بخصوص دیدگاه شیعه باعث شده تا سینمای دینی پرورش یافته در دامان انقلاب اسلامی به گونه ای متفاوت با سینمای دینی رایج در دنیا پا گرفته و توانایی حرکت یا پیشرفت پیدا کند و از این روست که لزوم ترسیم چارچوب هایی نظری برای تحدید حدود آن و کاستن ابهام های موضوعی درباره ی آن خودنمایی می کند. در پاسخ به چنین نیازی، تحقیق حاضر می کوشد تا ضمن ارایه قالبی نظری برای مقوله ی سینمای دینی، به بررسی نمونه ی آثار سینمای دینی پس از انقلاب اسلامی نیز بپردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما