loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 54: شقایق در محراب (حیات و سیره ی دومین شهید محراب آیت الله مدنی)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مهدی قیصری

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 217

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

شهید محراب، سید اسدالله مدنی، از جمله شجاع ترین شاگردان حضرت امام بود که سال های مبارزه با نظام پهلوی را با شجاعتی نشأت گرفته از الگوهای بنیادین شیعی و با سرسختی بی بدیل پشت سر گذارد و لحظه ای در مبارزه تردید نکرد و کوتاه نیامد. پیروزی انقلاب اسلامی عرصه ی دیگری بود که شهید مدنی بدون کمترین وقفه و درنگی وارد آن شد و تا سرحد توان خود، و حتی بیش از آن، در استحکام پایه های نظام مطلوب خویش پایمردی کرد.

از این روست که مردم مناطق غرب کشور، از همدان تا تبریز، یاد و خاطره ی او را پس از سال ها به زیباترین شکل و شیوه در سینه های خود حفظ کرده اند، و با مرور کردن آ ن ها، به طراوت روحی و معنوی خود می افزایند. مردم تبریز هنوز به یاد دارند که در خانه ی امام جمعه ی شهرشان، هنگام صرف غذا باز بود و هر رهگذری می توانست وارد خانه شود و پس از اقامه ی نماز در کنار سفره بنشیند و همراه امام جمعه از برکت خداوند (نان و سیب زمینی آب پز) تناول کند؛ امام جمعه ای که مردم را محرم ترین و نزدیک ترین کسان خود می دانست و غذای ساده ی خود را با آنان تقسیم می کرد.

این مختصر، کوششی است در جهت بازشناسی شخصیت، افکار و مرام شهید مدنی، امید آن که نسل سوم انقلاب با مطالعه ی این اثر به کاوش بیشتری در فرهنگ انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر ایران ترغیب گردد.

فهرست مطالب: فصل اول: در سال های جدایی
فصل دوم: در طلوع بیداری اجتهاد آرزوی دیرینهفصل سوم: در صبح شب شکن
فصل چهارم: در هجرت ستاره
فصل پنجم: در انتظار باران
فصل ششم: در عصر پیروزی مجلس خبرگان قانون اساسی امامت جمعه ی همدان امامت جمعه ی تبریز جبهه ای دیگر
فصل هفتم: در شهادت
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما