loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 50: بازیچه ی شهبانو، جشن هنر شیراز

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده فاطمه شیرین

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 78

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آگاهی از روند تحمیلی غرب زدگی، دنیامداری و دین زدایی رژیم پهلوی بر جامعه ایران، گامی به منظور شناسایی هویت و حقیقت انقلاب اسلامی است. ارمغان این حرکت در زمره اولین آثار آشنایی و ارتباط ایرانیان با غرب بود که حتی بدون همراهی مبانی نظری و فلسفی اش –که در دوران رنسانس تقوم و تنظیم یافت- وارد فرهنگ و جامعه دینی ایران شد و پایه بسیاری از تحولات و حوادث در تاریخ معاصر ما گردید. جشن هنر شیراز از جمله شاخص سیاست "هویت شکن"، "دین برانداز" و "ضد مذهبی" بود که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما دنبال می شد و در طول یک دهه برگزاری 1356-1346، نگرش های کاملا متضادی با فرهنگ اسلامی- ایرانی را به نام فرهنگ و هنر عرضه داشت.

بی شک، مطالعه پاسخ و مقاومت جامعه مذهبی ایران در مقابل این کودتای ارزشی، در درک عمیق تر نهضت اسلامی مردم ایران در دهه پنجاه شمسی و هویت دینی و فرهنگی آن راهگشا خواهد بود. مرکز اسناد انقلاب اسلامی سعی دارد، با انتشار این اثر، ضمن جبران خلا متون در این موضوع خاص، گامی دیگر در جهت شناساندن تحولات تاریخی – فرهنگی ایرن، خصوصا به نسل جوان برداشته باشد.

عناوین فصول این کتاب: تیتر اول یک سناریو، ده اجرا فستیوال هنر یا عزای فرهنگ؛ نگاهی دیگر اسراف از خزانه ملت صورت وجوه دریافتی سازمان جشن هنر شیراز در سال 1346 جشن مردگان وسوسه ملوکانه قیام علیه ابتذال شکوفه های سفید بر درختان نارنج اسناد و تصاویر
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما