loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 20: شیفته ی خدمت (نگاهی به زندگی شهید بهشتی (ره))

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مهناز میزبانی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 155

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در نگاهی به سیر گذشته زندگی هر ملتی به افرادی بر می خوریم که خصوصیات منحصر بهفردشان، آنان را از هم وطنانشان متمایز کرده است. این خصوصیات به تناسب هر فردی تفاوت میکند تا آنجا که فردی به خاطر شجاعتش، دیگری به خاطر تقوایش، سومی به خاطر علمش و به همین صورت افرادی به خاطر خصوصیات های منحصر بفردشان، با دیگران تفاوت مییابند.

در این میان معدودند شخصیت هایی که همه این صفات را در خود جمع داشته باشند: هم عالم باشند هم دیندار، هم مدیر باشند هم مدّبر، هم گذشته را بشناسند و هم در ساختن حال و آینده دستی داشته باشند، هم بر علوم قدیم تسلط داشته باشند هم درسهای روز را به خوبی بشناسند، هم اهل نظم باشند هم اهل تشکیلات، هم خانواده دار باشند هم مردم دار، هم خدمتگزاری ساده برای فرزندان خود باشند و هم عاشق خدمت به جامعه و خلاصه در عقاید صحیح خود هم راست قامت باشند و هم از تجربه های دنیای غرب بهره برداری کنند. نهضت امام خمینی که از سال 1340 آغاز شد زمینه ای برای بروز شخصیت چنین مردان و زنانی در ایران گشت که با تعداد اندکشان تأثیر بسیاری از خود بر جای نهادند. در این میان و از همه بارزتر، شهید دکتر بهشتی بود که همه صفات به ظاهر متضاد را در خود جمع کرده بود.

کتابی که پیش رو دارید توصیفی از زندگی این شخصیت فقید است که امروزه جای خالی او به خوبی احساس میشود. امید است این اثر بتواند در شناساندن زوایای وجودی این مرد بزرگ ابزاری مؤثر باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما