loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایران در مصاف با تاریخ

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده جان لیمبرت

مترجم سعیده ناجیان تبریز

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 284

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24597 10003022
5,700 5,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نقش ایران در عرصه ی فرهنگ و تمدن جهانی قابل توجه و انکارناپذیر است. ایران در قلمروی تمام عناصر فرهنگی و تمدنی همچون علم، فلسفه، اخلاق، هنر و ادبیات و... سهم چشمگیری داشته و همواره در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود بر این گنجینه ی عظیم تمدن جهان افزوده است. گرچه در دوره هایی از تاریخ، تمدن ایرانی از حرکت بازایستاده و یا سیر نزولی داشته است، اما سیر کلی این تحرک فرهنگی و تمدنی سیری پویا، روبه جلو و بالنده بوده است.

ایران همواره کشوری بزرگ و مورد توجه و طمع قدرت های بزرگ جهانی بوده است که مروری کلی بر تاریخ این سرزمین گواه این مدعاست. این توجه و طمع ورزی، به ویژه در دوران جدید و در طول تاریخ معاصر ایران بیشتر به چشم می خورد. به علاوه در عرصه ی داخلی نیز ایرانِ معاصر حوادث بسیاری را به خود دیده است. شاید کمتر کشوری را بتوان یافت که در تاریخ صدساله ی اخیر خود به اندازه ی ایران شاهد تحولات و دگرگونی های عظیم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشد: انقلاب مشروطه، کودتای رضاخان و تغییر سلطنت، نهضت ملی شدن صنعت نفت، جنبش های مختلف ضداستبدادی و ضداستعماری، کودتای آمریکایی ـ انگلیسی سال 1332 و نهایتاً وقوع انقلاب اسلامی همگی تحولاتی هستند که تاریخ معاصر ایران را چهره ای دیگر بخشیده اند. ازاین رو مطالعه ی ابعاد مختلف این تاریخ پرحادثه حرف ها و درس های بزرگی برای مخاطبان و علاقه مندان به پژوهش در این حوزه دارد.

کتاب حاضر روایتی گذرا از تاریخ ایران از دوران پیش از اسلام تا انقلاب اسلامی است و نویسنده بر تحولات تاریخی دوره ی معاصر در ایران و به ویژه انقلاب اسلامی تمرکز کرده است. اگرچه در برخی موارد نویسنده دچار قضاوت های سطحی شتابزده شده و با نگرشی جانبدارانه و داده های غلط به تحلیل مسائل می پردازد، اما در مجموع مطالعه ی این کتاب خالی از فایده نیست؛ زیرا با مطالعه ی این کتاب ها می توان دیدگاه های غربی ها را نسبت به انقلاب اسلامی بررسی و برای آن چاره جویی کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما