70,000
تومان
10 ٪
63,000
تومان
افزودن به سبد خرید

نقد و بررسی چیستی وحی قرآنی در نگاه نو معتزله (با تأکید بر دیدگاه نصر حامد ابوزید)

دسته بندی: مباحث نظری دین، کلام و کلام جدید

ناشر: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده: جواد گلی

سال نشر: 1392

تعداد صفحات: 320

2
امتیاز
1
نفر
5 از 5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

مؤلف در این کتاب دیدگاه نو معتزلیان به ویژه ابوزید را درباره چیستی وحی قرآنی، بشری بودن قرآن و تاریخ پذیری قرآنی از فرهنگ عصر نزول بررسی و نقد کرده است. این کتاب در قلمرو نقد و بررسی دیدگاه نو معتزله درباره چیستی وحی قرآن است و هدف اصلی نویسنده نقد و ارزیابی مستدل مبانی، ادله و نظریات نو معتزلیان به ویژه ابوزید درباره ویژگی های وحی قرآنی است.

فصلی از این کتاب درباره مکاتب تأثیرگذار و نظریات ابوزید درباره چیستی وحی قرآنی بوده و در این زمینه دیدگاه های معتزله درباره چیستی وحی قرآن طرح بحث شده است. هسته مشترک دیدگاه های مشترک ابوزید درباره چیستی وحی قرآنی و مبانی هسته مشترک دیدگاه ابوزید برای اثبات تاریخ مندی قرآن از جمله مباحثی است که در فصل سوم این کتاب مطرح شده است. ادله ابوزید درباره اثبات مبانی قرآن، ادله و نقل آن از نظر عقلی و نقلی به صورت کلامی در این فصل طرح بحث می شود.

چیستی وحی قرآنی یکی از مباحث مهم در حوزه علوم اسلامی می باشد و از زمان نزول قرآن تاکنون دیدگاه های مختلفی درباره این موضوع تبیین شده و اندیشمندان بر مبنای گرایش اسلام به مکاتب مختلف کلامی، فلسفی و عرفانی چیستی وحی قرآن را مطرح کردند.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام