loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد و بررسی چیستی وحی قرآنی در نگاه نو معتزله (با تأکید بر دیدگاه نصر حامد ابوزید)

5 (1)

ناشر انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده جواد گلی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24630 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مؤلف در این کتاب دیدگاه نو معتزلیان به ویژه ابوزید را درباره چیستی وحی قرآنی، بشری بودن قرآن و تاریخ پذیری قرآنی از فرهنگ عصر نزول بررسی و نقد کرده است. این کتاب در قلمرو نقد و بررسی دیدگاه نو معتزله درباره چیستی وحی قرآن است و هدف اصلی نویسنده نقد و ارزیابی مستدل مبانی، ادله و نظریات نو معتزلیان به ویژه ابوزید درباره ویژگی های وحی قرآنی است.

فصلی از این کتاب درباره مکاتب تأثیرگذار و نظریات ابوزید درباره چیستی وحی قرآنی بوده و در این زمینه دیدگاه های معتزله درباره چیستی وحی قرآن طرح بحث شده است. هسته مشترک دیدگاه های مشترک ابوزید درباره چیستی وحی قرآنی و مبانی هسته مشترک دیدگاه ابوزید برای اثبات تاریخ مندی قرآن از جمله مباحثی است که در فصل سوم این کتاب مطرح شده است. ادله ابوزید درباره اثبات مبانی قرآن، ادله و نقل آن از نظر عقلی و نقلی به صورت کلامی در این فصل طرح بحث می شود.

چیستی وحی قرآنی یکی از مباحث مهم در حوزه علوم اسلامی می باشد و از زمان نزول قرآن تاکنون دیدگاه های مختلفی درباره این موضوع تبیین شده و اندیشمندان بر مبنای گرایش اسلام به مکاتب مختلف کلامی، فلسفی و عرفانی چیستی وحی قرآن را مطرح کردند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما