loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی و مبارزات حجت الاسلام و المسلمین شهید مهدی شاه آبادی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده عبدالکاظم مجتبی زاده

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 238

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی یکی از برجسته ترین حوادث جامعه ی بشری در قرن حاضر است که با تکیه بر ایدئولوژی اسلامی، ضمن به چالش کشاندن قدرت های بزرگ سیاسی، نظام سیاسی جدیدی را با عنوان مردم سالاری دینی عرضه کرده است. در عین حال فرایند انقلاب در گذشته، حال و آینده وابسته به چهره های برجسته ای است که با تحمل سختی ها و رنج ها، زمینه ی تحقق اراده ی الهی را فراهم آورده اند. یقیناً بدون شناخت رهبران و نخبگان انقلابی که در این فرایند نقش و سهم عظیمی داشته اند، نمی توان به ابعاد همه جانبه ی انقلاب اسلامی دست یافت. چهره های انقلابی، با وضعیت حکومت در قبل و بعد از انقلاب، برخوردی دوگانه و متناقض داشته اند.

از یکسو رژیم نامشروع پهلوی برای آنان هیچگونه جاذبه ای جز مبارزه و تلاش برای فروپاشی آن نداشته و از سوی دیگر، برای نیروهای سیاسی مسلمان، نظام جمهوری اسلامی مظهر آرمان های ایدئولوژیک بوده است که حفظ و بقای آن الزام آور، تعهدساز و مسؤولیت زا میباشد؛ هرچند که غالباً در هر انقلابی این فرایند، امری طبیعی جلوه مینماید، اما به دلیل متفاوت بودن انقلاب اسلامی با سایر انقلابهای جهان، این روند ژرف تر و متعهدانه تر صورت میگیرد.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در راستای اهداف خود مبنی بر، تدوین تاریخ انقلاب اسلامی و معرفی چهره های ماندگار تاریخ انقلاب، اقدام به تهیه ی کتاب حاضر تحت عنوان زندگینامه و مبارزات شهیدمهدی شاه آبادی نموده است. حضرت حجت الاسلام والمسلمین شهید حاج مهدی شاه آبادی، فرزند آیت الله العظمی شاه آبادی، یکی از عناصر پرکار و متعهد بودند که در هر دو مقطع قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات شایسته و ارزنده ای از خود برجای نهادند. وجود شخصیت دوست داشتنی و دلپذیر ایشان سرانجام با واژه ی غرورآفرین شهادت در جبهه های جنگ، آسمانی شد. کتاب حاضر، ضمن بررسی شخصیت مؤثر ایشان در تاریخ انقلاب، زندگینامه، شهید شاه آبادی را مورد کنکاش قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما