loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی و مبارزات حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده جواد عاملی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 304

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران از تعامل و پیوند سه عامل مهم مردم، مرجعیت و مکتب تشیع به وجود آمد. حلقه ی اتصال توده ی مردم و رهبری، علما و روحانیون در سطوح مختلف بوده اند. توده مردم، روحانیون و علما را شبکه ی پیام رسانی نهضت اسلامی می دانست که پیام ها و دستور های سیاسی مذهبی حضرت امام از این طریق به توده ی مردم و سراسر ایران منتقل می گردید.

از جمله شخصیت های مبارز روحانیت، مرحوم حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی فرزند روحانی مبارز قزوین مرحوم حجت الاسلام سیدعباس ابوترابی بود که در کنار پدر نقش مهمی در شکل­ گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد. این مجاهد والامقام، علاوه بر مبارزات انقلابی با رژیم شاه، بعد از انقلاب اسلامی به ویژه در دفاع مقدس نیز نقش و جایگاه قابل توجهی دارد. دوران اسارت و نقشی که او در هدایت و رهبری معنوی آزادگان سرافراز در زندان های مخوف رژیم بعثی ایفا کرد، منحصربه فرد است. حجت الاسلام ابوترابی ضمن آنکه خود مقاوم بود و زیر شکنجه های وحشیانه ی بعثی ها ایستادگی می کرد سمبل و سرمشق استقامت و پایمردی آزادگان هم به شمار می رفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما