loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجاهدین خلق در آیینه ی تاریخ

4 (2)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده علی اکبر راستگو

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 544

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

علی اکبر راستگو در سال 1332 در بابل متولد شد. پس از اتمام تحصیلات دبیرستان در رشته ادبیات زبان آلمانی، وارد دانشگاه تهران شد. وی بعد از دو سال رشته تحصیلی خود را رها کرد و به آلمان رفت و در رشته مهندسی ساختمان در دانشگاه "اسن" به تحصیل پرداخت و در سال 1363 موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس گردید. وی در سال 1358 به انجمن های دانشجویان مسلمان هوادار سازمان مجاهدین خلق در آلمان پیوست و در بخش روابط خارجی شاخه بوخوم فعالیت خود را آغاز کرد. بعد از ورود سازمان به فاز تروریستی در سال 1360 و فرار تعدادی از آنها به خارج از کشور، آقای راستگو موظف شد تا اقدامات حقوقی برای پناهندگی هواداران سازمان در آلمان را به عهده گیرد.

آقای راستگو به همراه چند نفر از اعضای مجاهدین خلق، سازمانی را تحت عنوان "سازمان فارغ التحصیلان دموکراتیک ایران در آلمان غربی" وابسته به سازمان مجاهدین تحت پوشش شورای ملی مقاومت تاسیس کرد. هدف اصلی این سازمان جمع آوری کمک و اعانه از مردم آلمان بود. بعد از انقلاب ایدئولوژیک سازمان یا ازدواج مسعود و مریم، سازمانی به نام نهاد دیپلماسی تاسیس شد که راستگو به این سازمان منتقل شد. هدف این سازمان تماس با مقامات کشورهای آلمان، اتریش، سوییس و لوکزامبورک بود. سرانجام وی در سال 1365 به بخش نظامی مجاهدین خلق در عراق منتقل شد. وی در این دوره به بطلان سازمان پی برد و از سازمان جدا و به آلمان بازگشت و کتاب "صدای تیک تاک بمب می آید" را در افشای مجاهدین خلق منتشر کرد.

سازمان مجاهدین خلق ناچار شد طی اطلاعیه ای منکر وابستگی وی به سازمان شود، ولی شهرت و عضویت وی بیش از آن بود که بشود با یک اطلاعیه آن را تکذیب کرد. کتابی که در پیش رو دارید نیز به نام "سازمان مجاهدین خلق ایران در آیینه تاریخ" از همین نویسنده است؛ گرچه بعضی از محتویات کتاب مورد تایید ما نیست، ولی اطلاعات جالب درون سازمانی وی از یک سازمان فرقه ای بسته، ارزش انتشار آن و چشم پوشی از بعضی نکات غیر مقبول را داشت. به این جهت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راستای تدوین منابع، این کتاب را مناسب انتشار یافت و با ملاحظات زیر در اختیار خوانندگان محترم قرار می دهد.

1- در محتوای کتاب هیچ تغییری نداده و عینا آن را چاپ می کند. 2- تنها دو فصل کتاب را به دلیل ترتیب منطقی و جلوگیری از خستگی خوانندگان جابجا کرده است. 3- کلمات مستهجن و توهین آمیز را حذف نموده است. 4- قبل از نام رهبر انقلاب اسلامی، امام خمینی، کلمه ]آیت الله[ را اضافه نموده است. فهرست مطالب این کتاب: فاز تاسیس ایدئولوژی بخش اول: مبارزه مسلحانه؛ هم استراتژی هم تاکتیک 1- مرحله اول، قبل از انقلاب از سال تاسیس سازمان تا سقوط رژیم شاه 2- مرحله دوم بعد از انقلاب از سال 1357 تا 1366 تاسیس ارتش آزادی بخش بخش دوم: ساختار تشکیلاتی سازمان مجاهدین خلق سازمان دهی هرمی روابط درونی سازمان دو بال اصلی سازمان 1- بال سیاسی: شورای مقاومت ملی سازمان های عضو شخصیت های عضو شورا حزب دموکرات کردستان ایران شورای متحد چپ برای دموکراسی و استقلال جبهه دموکراتیک ملی ایران جنبش دموکراتیک انقلابی زحمت کشان حزب کار ایران سازمان چریک های فدایی خلق 2- بال نظامی؛ ارتش آزادیبخش ملی سازمان دهی ارتش آزادی بخش در خرداد 1366 سازمان دهی ارتش آزادی از سال 1368 به بعد قرارگاه های سازمان مجاهدین در عراق بخش سوم: بخش مالی سازمان مجاهدین بخش چهارم: زندان های مجاهدین
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما