loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازشناسی حکومت ولایی نقد کتاب ولایی به ضمیمه جوابیه محسن کدیور و نقد آن

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده محسن صالح

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 244

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

‹‹ نقد ›› به عنوان مسئله ای پر اهمیت ، در واقع کارآمدترین شیوه ی ارتقای اندیشه ها؛ همواره مورد توجه اندیشمندان بوده است . از جمله مهم ترین مسایل حوزه اندیشه که بیش از هر چیز نیازمند نقدی بی طرف و آگاهانه است، اندیشه حکومت ولایی است ؛ زیرا از یک سو بسترساز بالندگی آن و از سوی دیگر حصنی است در برابر آن چه که از آن تحت عنوان ‹‹ عوامل آسیب رساننده›› یاد می شود.

اثر ‹‹ بازشناسی حکومت ولایی ›› به همین روی بر پایه های محکم نقد ، در جهت پیرایش بخشی از کتاب ‹‹ حکومت ولایی ›› به قلم جناب آقای محسن کدیور تحریر شده است. با نگاهی گذرا بر آن چه که نگارنده اثر ‹‹ حکومت ولایی ›› در فصل مربوط به ادله ی روایی جمع آوری کرده، نمونه های بسیاری وجود دارد که دقت و حساسیت لازم در نقل مطالب و گزارش اقوال به عمل نیامده است. نگارنده این اثر بر آن شده تا با دست مایه نقلی اقوال و گرایش ها از آثار علما و فقهای مذهب روشن کند که چه تعداد از موارد استناد مؤلف اثر ‹‹ حکومت ولایی ›› ناقص، نادرست و نارساست. بنابراین بدیهی است که در تطبیق مباحث کتاب ‹‹ حکومت ولایی ›› با آن چه که در واقع وجود دارد ، موارد روشنی بر پایه نتایج شکل گرفته است که جویندگان تشنه را از چشمه ی زلال جاری خود سیراب می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما