loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب اسلامی در کرج

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده حمید کرمی پور

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 620

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24768 10003022
12,500 11,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی از نظرگاه های مختلف می تواند مورد مطالعه قرار گیرد. در برخی آثار خاطرات دست اندرکاران انقلاب مورد توجه واقع می شود، در برخی دیگر اسناد و مستندات تاریخی و در بعضی دیگر بررسی رویدادهای انقلاب در سطح ملی و همچنین در نواحی و مناطق خاصی مبنای مطالعه قرار می گیرد. انقلاب اسلامی ایران که ثمره ی رهبری حضرت امام خمینی و پیروی مردم مسلمان ایران از ایشان بود، در پهنه ای گسترده به نام «ایران» به وقوع پیوست که ویژگی مهم آن اسلامی و همگانی بودن آن است.

در پژوهش هایی که تاکنون پیرامون انقلاب اسلامی در مرکز اسناد انقلاب اسلامی انجام شده بخشی به موضوع اخیر یعنی بررسی تاریخ انقلاب اسلامی در شهرستان ها اختصاص یافته است که آثار پرارج و مهمی هستند. از جمله ی این نوع تاریخ نگاری ها که با تکیه بر اسناد و خاطرات و منابع پژوهشی تألیف شده است، انقلاب اسلامی در کرج است. کرج به علت بافتِ جمعیتی و ویژگی های خاص خود حوادث و تحولات ویژه ای در جریان انقلاب اسلامی داشته است. فقدان حوزه ی علمیه ی کهنسال و هم چنین فقدان بازار سنتی در آن موجب گردید مبارزات اسلامی در کرج رویکرد کارگری و دانشجویی داشته باشد. با این حال کرج به دلیل داشتن باغات همواره محل رفت و آمد علما و مبارزان مسلمان بوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما