loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب اسلامی در اهواز - جلد دوم

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده محمدرضا علم

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 850

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

از نیمه ی دوم سال 1356 جریان نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) وارد مرحله ای جدید شد . رحلت فرزند ارشد رهبر کبیر انقلاب اسلامی – حاج آقا مصطفی خمینی – روند تحولات را دگرگون ساخت . تعبیر امام خمینی (ره) از این واقعه « الطاف خفیه ی الهی » بود . در پی انتشار این خبر در سراسر این مجالس متعدد سوگواری منعقد گردید. اشتباه جبران ناپذیر رژیم پهلوی ، در مقابل مقبولیت و محبوبیت روزافزون مرجع دور از وطن ، انتشار مقاله ای اهانت آمیز علیه حضرت امام خمینی بود که در کمتر از یک سال آن رژیم را مضمحل و سرنگون ساخت .

در اولین عکس العمل طلاب و مردم غیور قم به پاخستند و در چهلم شهدای قیام مردم قم ، مردم دلیر و حماسه آفرین آذربایجان در 29 بهمن و در چهلم شهدای قیام تبریز مردم سلحشور و شجاع یزد و اهواز و جهرم قیام کردند و زنجیره ی چهل ها به هم پیوست و در نیمه ی دوم سال 1357 نهضت را تبدیل به انقلاب نمود . به این ترتیب یکی از خصوصیات اصلی انقلاب اسلایم ، چند شهری بودن آنها منحصر بودن آن به یک شهر خاص بوده است .

مهم ترین عامل چنین مسئله ای را باید در مذهب شیعه و رهبری بی نظیر حضرت امام خمینی جستجو کرد به گونه ای که سیر اجمالی در حوادث منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی نیز چنین رویکردی را به اثبات می رساند . در این راستا برای شناخت دقیق انقلاب اسلامی در ایران بایستی ، حوادث مربوط به آن در تمام شهرها و مراکز مهم جمعیتی بررسی و تحلیل نمود . تدوین و انتشار کتاب هایی که حوادث مربوط به انقلاب اسلامی را در مناطق مختلف کشور به صورت مستند بررسی می نمایند ، در همین راستا و با توجه به چنین نگرشی از سوی این مرکز صورت می گیرد . کتاب حاضر که جلد دوم « انقلاب اسلامی در اهواز » به شمار می رود ، تحت عنوان فرعی « اهواز در فجر انقلاب اسلامی » انتشار می یابد که وقایع مربوط به سال 1356 تا پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان بررسی نموده است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما