loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گاه شمار سیاست خارجی ایران از دی ماه 1356 تا مرداد 1367

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده بهرام نوازنی

سال نشر : 1381

تعداد صفحات : 552

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

گاه شمار، چیزی فراتر از تاریخ به شیوه رایج است ؛ بی آنکه دیدگاه یا برداشت شخصی نویسنده از وقایع به خواننده القاء یا تلقین شود ، آن وقایع و حوادث تاریخی را به ترتیب زمان وقوع آنها ثبت و برای ارزیابی یا اثبات رابطه علت و معمولی میان وقایع مختلف و پراکنده به خواننده ارائه می کند. دوره مورد مطالعه این گاه شمار در دو مقطع زمانی دوره انقلاب اسلامی و دوره دفاع مقدس می باشد که از ابتدای دی ماه سال 1356 آغاز و تا مرداد 1367 که آتش بس میان دو کشور ایران و عراق از سوی سازمان ملل متحد به اجراء گذاشته شد ادامه می یابد .

در این اثر به نقش دولت ها به ویژه ابرقدرت ها و سازمان های بین المللی جهانی و حتی برخی افراد در تحولات جهانی و همچنین نقش دولت های بزرگ و متوسط و کوچک و سازمان های منطقه ای در تحولات منطقه ای از جمله نگرانی کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی ، بروز خواست های انقلابی اسلامی در منطقه ، درگیری های پراکنده و بعدا گسترده میان ایران و عراق ، قضیه مک فارلین ، مسابقه تسلیحاتی یا خلع سلاح هسته ای اشاره شده است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما