loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امام خمینی (ره): گفتمان انقلابی و دولت انقلابی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده عادل رئوف

مترجم محمدزمان راستگو

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 242

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24991 10003022
105,000 99,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اندیشه ی حکومت اسلامی و نظریه ی ولایت فقیه با مختصاتی که امام خمینی مطرح نمود، در واقع انقلابی معرفتی در فقه سیاسی شیعه به حساب می آید. دیدگاه امام خمینی با طرد ایده ی جزمی و پذیرفته ­شده ی جدایی دین از سیاست، منجر به طرح نظریه ای شد که در نهایت فروپاشی رژیم سلطنتی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی در ایران را به دنبال داشت. این نظریه در روزگاری مطرح گردید که سکولاریسم نه تنها در غرب بلکه در درون جهان اسلام نیز تفکر غالب به شمار می آمد. امام خمینی با تأسیس جمهوری اسلامی، گفتمان سیاسی جدیدی را پی ریزی کرد که با تمام گفتمان های معاصر خود به لحاظ ماهیت و محتوا، تمایز مبنایی داشت. در واقع مؤلفه ی اساسی این گفتمان، اندیشه­ ی حاکمیت اسلام و تلفیق دین و سیاست بود. به عبارت دیگر می توان گفت که نظریه ­ی ولایت فقیه دال مرکزی این گفتمان به حساب می آید. از طرف دیگر تمام عناصر دیگرِ این گفتمان ازجمله نفی سلطه گری و سلطه پذیری، وحدت امت اسلامی، نفی وابستگی به غرب و شرق، دفاع از محرومان و مستضعفین همگی برگرفته از این اندیشه و منبعث از رویکرد دینی و اسلامی امام بود.

کتاب حاضر به قلم استاد عادل رؤوف به بررسی گفتمان انقلابی امام خمینی پرداخته و عناصر اساسی این گفتمان را بازخوانی و تعریف می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما