loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هستی در اندیشه فیلسوفان

ناشر حکمت

نویسنده اتین ژیلسون

مترجم حمید طالب زاده

مستندساز کریم مجتهدی

با همکاری محمدرضا شمشیری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 407

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر تحلیل سیر مفهوم «وجود» و «هستی» در نزد بزرگترین فیلسوفان سنت غربی است.
نویسنده معتقد است که وجود در تاریخ فلسفه به دست فراموشی سپرده شده و فیلسوفان همواره امری غیر از وجود را سرلوحه تحقیقات فلسفی خود قرار داده اند.
در واقع نویسنده معتقد است که بزرگترین فیلسوفان سنت ما بعد الطبیعه غربی، از پارمنیدس و افلاطون و ارسطو گرفته تا دکارت و کانت و هگل اصحاب اصالت ماهیت بوده اند و حذف و طرد «وجود» از ما بعد الطبیعه منجر به ایجاد ما بعد الطبیعه هایی نامنطبق با نظام وجودی عالم شده و حتی اگزیستانسیالیسم معاصر با دعوی بازگشت به وجود از درک حقیقی وجود بازمانده و شبحی تهی را جانشین آن کرده است.
تحلیل های ژؤف و موشکافانه نویسنده از فیلسوفانی همچون افلاطون، ارسطو، ابن سینا، ابن رشد، آکویناس، کانت، هگل و کی یر کگارد به این کتاب عمقی درخور توجه داده است. نگاه یک فیلسوف غربی به نزاع اصالت وجود و ماهیت و تحلیل او از این مسئله که عمده مشکلات ما بعد الطبیعه های سنتی و فلسفه های معاصر را در تمایل آنها به اصالت ماهیت می داند، به راستی خواندنی و آموختنی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما