loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خانواده، سواد رسانه ای و رسانه های دیجیتال

ناشر خبرگزاری فارس

نویسنده سید محسن میربهرسی | محمدصادق افراسیابی

مستندساز امیدعلی مسعودی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 104

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

در فصل اول کتاب «خانواده، سواد رسانه ای و رسانه های دیجیتال» محمدصادق افراسیابی، ضمن ارائه تعریف از سواد رسانه ای به بیان ضرورت شناخت فرصت ها و تهدیدهای رسانه های دیجیتال پرداخته و می گوید: لازم است با بیان تهدیدهای شبکه جهانی اینترنت و راهکارهای مصونیت از این تهدیدات، شرایطی را فراهم آوریم تا هر خانواده ایرانی با خیالی آسوده بتواند از دستاوردهای این شبکه منحصر به فرد استفاده کند و از گزندهای آن نیز در امان باشد.

در فصل دوم کتاب ضمن آشنایی با جرایم سایبری، نسل های اول، دوم و سوم جرایم سایبری بیان شده و با تهدیدات سایبری شامل هرزنامه، فیشینگ، دزدی اطلاعات، نفوذ به رایانه های شخصی و راهکارهای پیشگیری از این جرایم آشنا می شویم.

سید محسن میربهرسی در این فصل نوشته است: روز به روز بر قربانیان فریب های اینترنتی افزوده می شود و افراد بیشتری پول خود را به این دلیل از دست می دهند. بهترین راهکار در این مواقع، آموزش به کاربران برای شناسایی این فریب ها و اجتناب از آنها است.

فصل های سوم و چهارم کتاب به بیان توصیه های عمومی به خانواده ها برای صیانت از فرزندانشان در فضای سایبر و توضیح تاثیر اینترنت بر خانواده ها می پردازد.

لازم به ذکر است سید محسن میربهرسی پیش از این مسئولیت معاونت اجتماعی پلیس فتا را بر عهده داشته و محمد صادق افراسیابی نیز تا شهریور ماه سال 91 معاونت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را بر عهده داشت و از این منظر کتاب خانواده، سواد رسانه ای و رسانه های دیجیتال در بردارنده تجربیات ارزشمند کاری مولفین است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما