loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مسئولیت بین المللی دولت در قبال رفتار افراد و گروه ها در پرتو رویه قضایی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25300 10003022
17,000 15,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب پاسخی به پرسش های مهمی درباره مسئولیت بین المللی دولت ناشی از عملکرد افراد و گروه های عادی ارائه می دهد. پذیرش تعهدات بین المللی توسط دولت ها یکی از مهم ترین مسائل فراروی جامعه جهانی است و این تعهدات ابعاد گوناگونی دارد و عدم اجرای آنها مسئولیت دولت ها را در جامعه بین المللی به دنبال می آورد. این کتاب درصدد است تا پاسخی به این پرسش دهد که آیا دولت تنها در برابر رفتار ارکان و نمایندگان خود مسئول است یا نسبت به اعمال و رفتار گروه های عادی نیز مسئولیت بین المللی پیدا می کند.

فصل اول با عنوان تاریخچه تدوین قواعد حاکم بر مسئولیت دارای دو گفتار است. گفتار اول مسئولیت بین المللی در فرآیند تاریخی و گفتار دوم تدوین قواعد حاکم بر مسئولیت است.

فصل دوم دارای عنوان مسئولیت و دیگر قواعد مربوط است که از گفتارهایی مانند مفهوم مسئولیت، نقض تعهد، طرح مسئولیت های بین المللی دولت ها و مسئولیت و دیگر قواعد مرتبط تشکیل شده است.

فصل سوم افراد و عوامل ایجاد مسئولیت است و گفتارهایی مانند معناشناسی افراد در حقوق، عملکرد دولت ها و اندیشه های حقوقی عوامل ایجاد مسئولیت دولت در آن مطرح شده است.

بررسی رویه قضایی بین المللی و مسئولیت دولت از فصول دیگر کتاب است که مباحثی در زمینه دیوان بین المللی دادگستری و مسئولیت دولت ناشی از رفتار افراد، بررسی دیگر موارد و در فصل آخر تعهد دولت و چگونگی آن در قبال افراد عادی تبیین می شود. تعهد دولت در برابر اقدامات عادی و مسئولیت همزمان فرد و دولت از دیگر مباحث این کتاب است.

این کتاب در واقع پژوهشی در زمینه مسئولیت بین المللی دولت بوده و یک اصل بنیادین حقوق بین المللی است که ناشی از ماهیت نظام حقوق بین الملل و اندیشه تساوی حاکمیت دولت ها است.

رفتارهای خلاق دولت مسئولیتی در پی خواهد داشت، بنابراین می توان گفت که مسئولیت بین المللی با نتایج ناشی از قواعد ماهوی حقوق بین الملل گره خورده به گونه ای که قواعد مستلزم جبران خسارت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما