loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش علوم ادبی در تفسیر قرآن (صرف، لغت و نحو)

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25310 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نقش آفرینی دانش های صرف، لغت و نحو در تفسیر قرآن امری روشن و مورد پذیرش همگان است، ولی موارد و چگونگی آن به توضیح و تبیین نیاز دارد. این پژوهش و کتاب کوشیده که به صورت جزئی و مشخص در قالب نمونه هایی از آیات قرآن به این امر بپردازد. در این کتاب به پژوهش در زمینه نقش علوم صرف، لغت و نحو در دستیابی به قرائت صحیح قرآن، شناخت ماده، هیئت افرادی و ترکیبی، معنای ماده و هیئت کلمات و خصوصیت واژه های قرآن پرداخته شده است.

اثر حاضر، در قالب سه بخش و 13 درس تالیف شده است و در واقع با انگیزه پاسخگویی به یکی از نیازها و تبیین نقش علوم ادبی در تفسیر قرآن به کمک شواهدی از آیات ساماندهی شده است.

این کتاب به پیشنهاد شورای علمی گروه تفسیر و علوم قرآن موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به عنوان متن آموزشی برای استفاده طلاب و دانش پژوهان نگارش شده است.

بخش اول این کتاب دارای عنوان نقش علم صرف در تفسیر قرآن است و مباحث مقدماتی، نقش علم صرف در دستیابی به قرائت صحیح قرآن و نقش علم صرف در ارتباط با ماده کلمات قرآن از جمله درس های این بخش است. آشنایی با فرهنگ های لغت عربی، نقش علم لغت در دستیابی به قرائت صحیح قرآن، نقش علم لغت در شناخت ماده و معنا و برخی از خصوصیات و واژه های قرآن، عبارت اصطلاحی و افعال قرآن در ترکیب های مختلف در این بخش تبیین شده است.

نقش علم نحو در تفسیر قرآن از بخش های دیگر این کتاب بوده که نقش علم نحو در دستیابی به قرائت صحیح قرآن، نقش علم نحو در شناخت واژگان قرآن و نقش علم نحو در هیئت های ترکیبی قرآن در آن مطرح شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما