loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرغ هوا

ناشر سوره مهر

نویسنده عزت الله الوندی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 138

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25375 10003022
28,000 26,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«مرغ هوا» داستانی نوجوانانه درباره دو پسر عموست که هم به دلیل رقابت ها و قهر پدران شان و هم به دلیل دوران پر از شور نوجوانی با هم رقابت می کنند. داستان در یکی از شهرهای غربی ایران و در دامنه های الوند(تویسرکان) رخ می دهد و خروس جنگی مبنای این رقابت است. پیدا شدن یک نامه در داستان که خطاب به جوانی از گروه شورشیان علیه حکومت پهلوی نوشته شده، پای یکی از نوجوانان و سپس پسر عمویش را به مبارزات انقلاب باز می کند. داستان با کشته شدن یکی از دوستان آنان به نام فرشید هرمزی که اولین مرگ بر شاه را در شهر می گوید به پیروزی انقلاب در این شهر غربی می رسد.

«مرغ هوا» داستانی است خواندنی، که ساده و روان روایت می شود و از خلال آن می توان فضای اجتماعی، اقتصادی و تا حدی سیاسی سال 57 را دید. تشکیل گروه چریکی توسط یکی از مردم شهر و به کوه زدن و تبادل گاه به گاه آتش از سوی آنان و نیروهای نظامی که شاخصه فعالیت های ابتدایی آغازین سال 50 تا کمی پیش ازپیروزی انقلاب اسلامی بود در این کتاب برجسته است. اگر چه مردم هم این گروه را یاغی می دانند، اما به دلیل ظلم حکومت، به نوعی این گروه را راه نجاتی می دانند. داستان برای مخاطب نوجوان بسیار روان روایت شده است و نثر و لحن ساده آن کمک می کند تا با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما