loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زیبایی شناسی و سیاست

مجموعه مقالات

ناشر سوره مهر

نویسنده تئودور دبلیو آدورنو

مترجم فرشید ابراهیمیان | لیلی عمرانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 312

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25507 10003022
60,000 57,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب شامل پنج مقاله از اندیشمندان مکتب فرانکفورت از جمله والتر بنیامین، ارنست بلوخ، تئودور آدورنو و گئورگ لوکاچ به همراه مقاله ای از برشت است و در قالبی منسجم ارتباط بین زیبایی شناسی و سیاست را بررسی می کند.

این اثر از چند بخش تشکیل شده که بخشی از آن در ارتباط با آثار و اندیشه های "آدورنو" و قسمتی از آن به آثار "بنیامین" به عنوان اسامی مطرح در مکتب فرانکفورت اختصاص دارد البته با توجه به پشتوانه ی فکری این دو، آنان بناهای فکری فلسفی متفاوتی دارند به همین دلیل برخلاف این که هر دو عنصر یک مکتب هستند درعین حال نگاه آن ها هم بسیار متفاوت در هم است چون پشتوانه های فکری هر کدام از آن ها در بسترهای متفاوتی این مکتب را کشف کرده است.

فصل دیگر مربوط به آراء و اندیشه های زیبایی شناسانه ی "ارنست بلوخ" که در مورد اکسپرسیونیسم نظراتی بسیار جذابی دارد و من فکر می کنم مخاطب ایرانی برای اولین بار با اندیشه های فکری یک آدم با ریشه های فلسفی درمکتب های هنری آشنا می شود.

یکی از جذاب ترین بخش های کتاب مربوط به "برگشت" است. او به عنوان یک هنرمند دارای اندیشه های سیاسی جنبه های زیبایی شناسی آثار هنری را با نگاه خودش توضیح می دهد و درآخر کتاب نیز به خود نویسنده که آثار متفاوت را در کنار یکدیگر گذاشته ونقد کرده، می پردازد.

برای تعریف درست رئالیسم نیز از افکار هنرمندان زیادی در این کتاب بهره برداری شده و هدف آن کشف معنای دقیق واقع گرایی است و محور کتاب نیز همین است. به هرحال جای خالی این کتاب در فرهنگ ایرانی حس می شد. این کتاب می تواند مردم را با نگاه جدید خود آشنا کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما