loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قصه های انقلاب برای بچه ها و نوجوان ها 1: پدر، چرا توی خانه مانده است؟

ناشر سوره مهر

نویسنده نادر ابراهیمی

تصویرگر کبری ابراهیمی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 31

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25510 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ماجراهای انقلاب را ـ که کلّ آنها حدود بیست تا می شود و در تمام شان، بچه ها نقش اساسی داشته اند ـ در اوج انقلاب مقدس ما، بچه های نقاط مختلف ایران برای من فرستادند یا به من سپردند، با واسطه آشنایانی که داشتم یا در طول سفرهایی که به سراسر ایران می کردم.
در اوج انقلاب امکان حروف چینی این قصه ها وجود نداشت. شش عنوان آنها را مرتب کردم، از حالت گزارش ساده به شکل قصه درآوردم و با دست و خودنویس نوشتم و چاپ کردم. این طور قصه ها را در آن روزگار، «جلد سفید» می نامیدند؛ زیرا هیچ کس وقتی برای درست کردن و به چاپ رساندن یک جلد زیبا نداشت.»

داستان این کتاب درباره پسری است که در کوچه ای به اسم «مجاهدان» زندگی می کند. اغلب مردان این کوچه توسط مأموران ساواک دستگیر می شوند و فرزندان آنان که هم بازی پسرک داستان هستند، دیگر به او روی خوش نشان نمی دهند؛ چرا که پدر وی تنها مردی از مردان کوچه مجاهدان است که توسط مأموران دستگیر نشده است.
پسرک در اثر کنار گذاشته شدن توسط دوستانش و حرف هایی که به واسطه دستگیر نشدن پدرش می شنود، غم و درد عظیمی می کشد. مرگ بر خائن و حرف هایی از این دست، بر درب خانه آنها نقش می بندد و سرانجام در یکی از روزها، مأموران ساواک به درب خانه تنها مرد باقی مانده کوچه می آیند و او را می برند و همین موضوع سبب شادی درونی پسرک شده و متوجه می شود که پدرش نه تنها خائن نیست، بلکه انسان بزرگی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما