loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محیط امنیتی ایران

با نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ناشر خبرگزاری فارس

نویسنده طهمورث غلامی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 107

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در روز ششم نوامبر 2012 (15 آبان 1391) برگزار شد. انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا همواره مورد توجه اکثر دولت هاست که یا خود را رقیب این کشور می پندارند، یا با آمریکا در برخی زمینه ها منافع متضاد دارند و یا هم پیمان این کشور به شمار می روند. بدین علت، به هنگام طرح بحث انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، کارشناسان و تحلیل گران کشورهای مختلف انتخابات این کشور با دقت دنبال می کنند تا بتوانند با پیش بینی نتایج احتمالی انتخابات، خود را برای مواجهه با پیامدهای آن آماده کنند.

در همین راستا، معاونت پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس «محیط امنیتی ایران» را «با نگاهی به انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا» در قالب بولتنی به همین نام مورد بررسی قرار داده است. این اثر پژوهشی می کوشد آثار و نتایج پیروزی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده را بر امنیت و آینده ایران واکاوی کند. نویسنده ضمن بررسی «متغیرهای تأثیرگذار بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا» و ترسیم نسبت این متغیرها با هر یک از دو حزب جمهوری خواه و دمکرات، نمای روشنی از تعامل و تأثیر متقابل سیاست داخلی و سیاست خارجی هر حزب و نیز سیاست هر حزب در چارچوب الگوهای سیاسی رایج در آمریکا، ارائه می کند. در این پژوهش، روند انتخاب رییس جمهور آمریکا از انتخابات داخلی و درون حزبی دموکرات ها و جمهوری خواهان تا رقابت های بین حزبی و نحوه رأی آوردن نامزدها مرور شده و میزان تأثیر رأی مردم در انتخاب غیر مستقیم رئیس جمهورشان بررسی شده است.

این بولتن در پنج فصل به نگارش در آمده و پژوهشگر کوشیده با حرکت در مسیر مدارک و مستندات علمی به مخاطب خود تحلیلی راهبردی و راهکارهایی کاربردی عرضه نماید. وی در فصل اول به تشریح نظام حزبی در آمریکا پرداخته و نحوة تأثیرگذاری گروه های نفوذ را در سیاست های آمریکا تبیین کرده است. فصل دوم به فرایند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختصاص یافته و در دو فصل بعد با تشریح سیاست ها و استراتژی های دو حزب دمکرات و جمهوری خواه، به معرفی کاندیداهای این دو حزب و سیاست هایشان در قبال ایران می پردازد. دو فصل اخیر بخش اصلی تحقیق را شامل می شود و نویسنده سیاست های «باراک اوباما» و «میت رامنی» را در ابعاد مختلف و عرصه های ملی و بین المللی و خصوصاً در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران به تحریر کشیده است. در فصل پایانی نیز سناریو های احتمالی نامزد حزب پیروز در انتحابات آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران بررسی شده و راهکارهایی برای مقابله سیاستمداران و مسئولان کشورمان با این سناریوها پیشنهاد شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما